استاندار البرز: ضرورت تسریع بانک ها در روند ارائه تسهیلات اشتغالزایی

کرج (پانا) - استاندار البرز گفت: اکنون از تمامی دستگاه های اجرایی استان این انتظار وجود دارد که فراتر از وظایف خود در جهت رفع موانع توسعه و رشد استان اقدام کنند.

کد مطلب: ۸۲۹۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار البرز: ضرورت تسریع بانک ها در روند ارائه تسهیلات اشتغالزایی

محمدعلی نجفی در جلسه کارگروه اشتغال استان که صبح چهارشنبه با حضور مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید کشور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه پس از این نشست رویکرد متفاوت و ویژه ای در حوزه کارآفرینی روستایی اعمال خواهد شد، افزود: افزایش اعتبار حوزه اشتغال روستایی البرز از سوی صندوق کارآفرینی از ۱۳ میلیارد تومان به ۱۷ میلیارد تومان، فرصت مغتنمی است که استان باید از آن نهایت بهره برداری را داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت اشتغالزایی در استان و لزوم پیگیری جدی برنامه های این بخش ادامه داد: طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی با توجه به افق ترسیم شده این حوزه در البرز، بسیار حائز اهمیت است که باید با اهتمام جدی تمامی مسئولان مربوطه دنبال شود.

نجفی گفت: طرح های ابلاغی دستگاه ها در حوزه تسهیلات روستایی باید تا پایان خرداد ماه امسال رسیدگی و نتیجه اقدامات در اسرع وقت اعلام شود.

وی با بیان اینکه همچنان از عملکرد برخی بانک ها در ارائه تسهیلات رضایت کامل وجود ندارد، افزود: یکی از اهم امور در استان طرح اشتغال فراگیر است که ضرورت دارد بانک ها در این رابطه با جدیت نسبت به تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها ورود کنند.
استاندار البرز به ضرورت توجه ویژه به مهارت آموزی با توجه به نیاز کشور به نیروهای کاردان اشاره کرد و گفت: شورای مهارت استان نیازمند مشارکت تمامی دستگاه ها و بخش ها برای تقویت و ارتقا این امر مهم است.

وی افزود: رونق و ایجاد مشاغل خانگی برای گسترش بسترهای اشتغال روستایی و محلی از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو بانک ها در این خصوص باید دغدغه مند بوده و مساعدت ویژه ای داشته باشند.

نجفی اضافه کرد: از بانک ها انتظار می رود تا در اسرع وقت نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام کنند تا از تخلفات احتمالی و اختلال در به ثمر رساندن پروژه ها پیشگیری شود.

وی گفت: دستگاه ها با حضور کارشناسان خبره و متخصص، طرح ها را مورد بررسی قرار داده و برای دریافت تسهیلات معرفی می کنند بنابراین صرف زمان اضافه برای کارشناسی طرح ها از بانک ها، منطقی بنظر نمی رسد و دستگاه ها نباید اجازه تعلل بیش از حد به بانک ها بدهند.

استاندار البرز با بیان اینکه مهمترین دغدغه من، اشتغال است، افزود: تمامی دستگاه ها موظف هستند طرح های کاربردی در حوزه توسعه اشتغال روستایی البرز ارائه دهند تا با توجیه مناسب در جهت دریافت تسهیلات و راه اندازی پروژه اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان استان هیچ وظیفه ای بجز حل مشکلات مردم و تلاش برای افزایش رفاه و ارتقا کیفیت معیشت مردم ندارند بنابراین باید در این راستا کوشا باشند.

نجفی گفت: باید بدنبال روانسازی روند اعمال قانون برای تسریع در امور جاری استان باشیم.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور و ضرورت تعامل و هم افزایی در جهت خنثی کردن دسیسه های دشمنان افزود: استکبار با تمامی توان خود درصدد ایجاد اختلال در روند اداره کشور است تا نظام جمهوری اسلامی را با چالش مواجه کند از این رو باید آگاهانه از تحقق چنین هدفی جلوگیری کنیم.

استاندار البرز عنوان کرد: اکنون از تمامی دستگاه های اجرایی استان این انتظار وجود دارد که فراتر از وظایف خود در جهت رفع موانع توسعه و رشد استان اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در روند استعلام ها گفت: اگر اکنون با جدیت و جهادی وارد میدان کار و تلاش نشویم در آینده نزدیک با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین در البرز با رویکرد جدی درصدد پیشبرد اهداف و برنامه ها هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار