سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خبرداد:

تحصیل ۱۴۸هزارو ۵۹۰ دانش آموز در مدارس غیردولتی استان کرمان

کرمان(پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه شورای هماهنگی و نظارت موسسان مدارس غیردولتی استان در رفسنجان از تحصیل ۱۴۸ هزارو ۵۹۰ دانش آموز در مدارس غیردولتی استان کرمان خبرداد.

کد مطلب: ۸۲۹۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل ۱۴۸هزارو ۵۹۰ دانش آموز در مدارس غیردولتی استان کرمان

حمیدرضا دعاگویی با اشاره به اهمیت مدارس و مراکز غیردولتی در آموزش و پرورش، گفت:

دغدغه های آموزش و پرورش در بحث مدارس و مراکز غیردولتی بسیار جدی و مهم است و در استان کرمان قدرشناس زحمات موسسان مدارس و مراکز غیردولتی هستیم.

دعاگویی گفت: موسسان و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی باید با توجه به تحولاتی که در آموزش و پرورش طبق سندتحول بنیادین در حال رخ دادن است به روز شوند و در جهت هم سویی با این تحولات حرکت کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بالغ بر ۲۵ درصد از دانش آموزان استان در مدارس و مراکز غیردولتی تحصیل می کنند، اظهارداشت: براساس اسناد بالادستی و ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین مدرسه باید به عنوان یک کانون تربیتی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان در همه جنبه ها امر آموزش و تربیت دانش آموزان را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه مدارس و مراکز غیردولتی در استان از وضعیت رو به رشد و مطلوبی برخوردار هستند، افزود: نباید بی ثباتی مدیریت ها و نگاه های بدون کارشناسی به مسائل آموزش و پرورش دستگاه تعلیم و تربیت را با چالش مواجهه کند.

حمیدرضا دعاگویی به افزایش بازنشستگی و خروج نیرو از آموزش و پرورش استان در چندسال آینده اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی باید به کمک آموزش و پرورش آید تا دسترسی به آموزش برای دانش آموزان راحت تر صورت گیرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: باید در جذب نیروهای کیفی در مدارس و مراکز غیردولتی توجه ویژه شود و در این مدارس مقوله آموزش و پرورش در تمام زمینه ها ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه نیروهای آزادی که در مدارس غیردولتی مشغول به کارمی شوند باید انگیزه لازم برای تعلیم و تربیت را داشته باشند، افزود: برگزاری دوره های آموزشی تکلیفی و هوشمندسازی برای آموزش نیروهای آزاد در مدارس غیردولتی در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

دعاگویی یکی از چالش های آموزش و پرورش استان را در سازماندهی نیروی انسانی، پراکندگی و گسترده بودن استان عنوان کرد و گفت: با توجه به زلزله خیز بودن استان کرمان و مقاوم نبودن و کمبود فضاهای آموزشی مناسب مشکلات بزرگی را برای آموزش و پرورش استان به وجود آورده است و موسسان مدارس غیردولتی باید به کمیت و کیفیت فضای آموزشی خود توجه ویژه داشته باشند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار داشت: باید تا پایان برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد از دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی هدایت شوند و بحث رشته های مهارتی و توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در مدارس غیردولتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار