نشست استانی ستاد فعالیت های تابستان 97 در استان کردستان برگزار شد

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نشست هماهنگی و برنامه ریزی فعالیت های تابستان 97 برگزار و برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تشریح شد .

کد مطلب: ۸۲۹۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
نشست استانی ستاد فعالیت های تابستان 97  در استان کردستان برگزار شد

در این نشست که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد گزارشی از فعالیت های تابستان سال گذشته ارائه و برنامه ها و فعالیت های تابستان سال 97 تشریح شد و پیرامون نحوه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و بهره گیری از ظرفیت های مادی و معنوی دستگاه های مرتبط با اوقات فراغت بحث و تبادل نظر شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و با بیان اینکه مدرسه تعطیل می شود ، اما تربیت تعطیل نمی شود، گفت : برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان فرصتی برای تکمیل فعالیت های آموزشی و پرورشی است .

وی با اشاره به جمعیت 290 هزار نفری دانش آموزان استان و اهمیت برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت آنان اظهار داشت : مدیریت و نظارت بر برنامه های اوقات فراغت از برنامه های آموزش و پرورش در فصل تابستان است .

هم چنین در ابتدای این نشست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز با بیان اینکه در راستای ابلاغ دستورالعمل وزارتی ، ستاد استانی فعالیت های تابستانی با ترکیب و اعضای مشخص تشکیل شده است هدف از تشکیل این نشست را همفکری و اجماع کلی پیرامون برنامه ها و بهره گیری از تعامل و همراهی کلیه مجموعه عنوان کرد .

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کردستان قبل از ابلاغ دستورالعمل وزارتی فعالیت های تابستانی از اردیبهشت ماه 97 اقدام به تنظیم و ارسال شیوه نامه به واحد های اداری و آموزشی و اطلاع رسانی آن به دانش آموزان کرده است، گفت : در همین راستا 216 پایگاه برای فعالیت تابستان 97 در سطح استانی پیش بینی شده است .

هم چنین در ادامه این نشست معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه در تابستان ، فعالیت های ورزشی نمود بیشتری داشته و مورد استقبال دانش آموزان قرار می گیرد به تشریح برنامه های این معاونت در زمینه ورزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداخت .

وی از اجرای فعالیت های تابستانی در 2 بخش خبر داد و با بیان اینکه سه هزار برگ پوستر در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی چاپ و توزیع شده است ، گفت : در همین راستا 16 پایگاه به صورت پایلوت انتخاب شده است و جلسات و کارگاه های آموزشی با عنوان تاثیر ورزش در برابر پیشگیری از آسیب های اجتماعی با بهره گیری از توان مربیان ورزشی برای اجرا پیش بینی شده است .

وی بخش دوم فعالیت های این معاونت را در زمینه ورزش عنوان کرد و با بیان اینکه فعالیت های تابستانی این حوزه از اول تیرماه آغاز و تا هفته سوم شهریور 97 ادامه خواهد داشت، گفت : دستورالعمل اوقات فراغت به واحد های اداری و آموزشی ابلاغ شده است و کانونهای ورزشی درون مدرسه با عنوان حیاط پویا زیر نظر مربیان فعالیت خواهند کرد .

گفتنی است در ادامه این نشست فعالیت و برنامه های آموزش و پرورش استثنایی استان ، مدیریت دانش آموزان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان 97 تشریح و اعلام شد که کلیه این برنامه ها ذیل فعالیت های ستاد استانی در پایگاه های پیش بینی شده انجام خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار