رئیس گروه فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش خبر داد:

دستورالعمل یکسان‌سازی سرفصل‌های آموزشی کانون‌های ورزشی تهیه می‌شود

تهران (پانا) - رئیس گروه فعالیت‌های ورزشی و فوق برنامه وزارت آموزش و پرورش از تهیه دستورالعملی برای هماهنگی و دسته‌بندی سرفصل‌های آموزشی در همه کانون‌های ورزشی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۹۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل یکسان‌سازی سرفصل‌های آموزشی کانون‌های ورزشی تهیه می‌شود

به گزارش دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، رضا ابراهیمی، درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان گفت: «وزارت آموزش و پرورش هر ساله برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌های متنوعی در نظر می‌گیرد. در این رابطه جلسات مختلفی با حضور ارگان‌های مختلف و بخش‌های داخلی سازمان برگزار می‌شود تا دستورالعمل جامعی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان آماده شود.»

او درباره نقش کانون‌های ورزشی در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان هم گفت: «معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش سهم عمده‌ای در بحث اوقات فراغت و ورزش دانش‌آموزان دارد. در این راستا، در اردیبهشت دستورالعمل فعالیت‌های ورزشی تابستان به همه استان‌ها ارسال شد. عمده فعالیت‌های ما در کانون‌های ورزشی است که هم درون مدرسه‌ای و هم برون مدرسه‌ای هستند. این کانون‌ها در طی سال‌ها هم فعالیت دارند ولی در تابستان‌ها پررنگ‌تر می‌شوند و سانس‌ها و کلاس‌های آنها افزایش می‌یابد.»

رئیس گروه فعالیت‌های ورزشی و فوق‌برنامه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «مسابقات ورزش دانش آموزی هم در تابستان در سطح کشور برگزار می‌شود که متولی آن فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی است. همایش‌های ورزشی و ورزش خانوادگی نیز جزو برنامه‌های ما طی سال است که در اوقات فراغت دانش‌آموزان هم گنجانده شده است و ساز و کار آن طی دستورالعمل فعالیت‌های ورزشی تابستان به استان‌ها ارسال و پیگیری می‌شود.»

ابراهیمی درباره شرایط مدارس برای گرفتن مجوز کانون ورزشی نیز افزود: «در قالب کانون‌های درون مدرسه‌ای هر مدرسه‌ای که اعلام آمادگی کند و امکانات ورزشی حداقلی مثل زمین، مربی و وسایل را در اختیار داشته باشد می‌تواند بعد از تائید کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات مناطق مجوز دریافت کند. در حال حاضر کانون‌ها در سطح استان‌ها و مناطق، طبق سرفصل‌های خودشان عمل می‌کنند ولی ما در حال تهیه دستورالعملی هستیم تا از این به بعد تمامی رشته‌هایی که در کانون‌ها آموزش داده می‌شود، طبق سرفصل‌های دستورالعمل جدید کار کنند که این سرفصل‌ها در سه سطح آموزش مبتدی، نیمه پیشرفته و پیشرفته دسته‌بندی شده‌اند.»

او به معیار و ملاک اخلاقی برای انتخاب مربیان و نظارت بر کار آنها نیز اشاره کرد و گفت: «ما در حوزه ورزش پرچمدار ورزش تربیتی هستیم و حرف اول ما اخلاق است. به علاوه اولویت ما انتخاب مربیان از میان معلمان تربیت‌بدنی آموزش و پرورش است که آنها هم باید مورد تائید کارشناس منطقه قرار گیرند. در ضمن در حال راه‌اندازی سامانه ای هستیم که مربیان کشور را رصد کنیم. هم اکنون نیز بازدید کارشناسان ما شروع شده است و از سالن‌ها و امکانات کانون‌ها بازدید به عمل می‌آید که طبق فرم‌های دستورالعمل فعالیت‌های ورزشی تابستان است و براساس این شاخصه‌ها ارزیابی انجام می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار