جمع آوری زکات فطریه توسط موسسات خصوصی ممنوع است

رشت(پانا)-فرماندار ماسال گفت:براساس مصوبه شورای زکات شهرستان ماسال، جمع آوری زکات فطریه توسط اشخاص و مؤسسات متفرقه ممنوع و مبالغ زکات مردم توسط یک صندوق واحد جمع آوری خواهد شد.

کد مطلب: ۸۲۹۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
جمع آوری زکات فطریه توسط موسسات خصوصی ممنوع است

محمد جواد عامر در ستاد زکات شهرستان ماسال با بیان اینکه مؤسسات خصوصی و سمن های اجتماعی طبق قانون نمی‌توانند قبض دریافت زکات توزیع کنند و یا صندوق‌هایی برای جمع آوری راه اندازی کنند اظهار کرد:پیشنهاد من این است که به جای قراردادن صندوق‌های متفاوت برای جمع آوری زکات فطریه در روز عید فطر یک صندوق واحد در مساجد برپا و سپس درباره نحوه توزیع مبلغ جمع آوری شده تصمیم گیری شود .

وی افزود:با این روش از سؤاستفاده برخی افراد جلوگیری خواهد شد و اعانات با رضایت مردم دریافت می‌شود می‌توان مبالغ را به افراد مستحق واقعی رساند.

عظیم نوروزی رئیس کمیته امداد ماسال نیز در این نشست با اشاره به ابلاغ صورتجلسه استانداری و نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: پیشنهاد من جمع آوری زکات فطریه با یک صندوق و پرداخت کمک‌ها به افراد مستحق ظرف ۲۴ ساعت به لیست ارائه شده توسط کمیته امداد،بهزیستی،مؤسسات خیریه و … است .

امام جمعه ماسال نیز ضمن تأکید بر جمع‌آوری زکات فطریه تحت عنوان یک صندوق واحد زیر مجموعه ستاد زکات شهرستان اظهار کرد:پس از جمع آوری مبالغ، پرداخت‌ها بر اساس لیست‌های مورد تأکید ستاد انجام شود .

موضوع جمع‌آوری زکات فطریه توسط یک صندوق واحد مورد تأیید شورای زکات در محل اقامه نماز عید فطر در شهرها و روستاهای شهرستان به تصویب رسید و همچنین مصوب شد هرگونه صندوق سیاری غیر از صندوق اصلی توسط نیروی انتظامی جمع آوری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار