سیاست گذاری مدیریت پسماند از اولویت های جدی استان البرز

کرج (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: از آنجایی که مدیریت پسماند با چالش جدی مواجه است، سیاست گذاری جدی برای مدیریت پسماندها در اولویت قرار گرفته است.

کد مطلب: ۸۲۹۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
سیاست گذاری مدیریت پسماند از اولویت های جدی استان البرز

خسرو ارتقائی در سی و یکمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان گفت: جمع آوری و دفن بهداشتی زباله های شهری از مهمترین مسائل و مشکلات شهرها است که دولت نیز با اهتمام به این موضوع طرح ساماندهی و تجمیع سایت های زباله را در دستور کار مدیریت شهری قرار داده است.

وی افزود: دولت سیاست‌گذاری جدی را برای مدیریت پسماندها به عنوان یک اولویت در مدیریت‌شهری و مناطق روستایی در دستور کار قرار داده و برای این موضوع در استان البرز نیز مصوبات متعدد و تسهیلات و حمایت‌های مختلفی را از فعالیت‌های مرتبط با مدیریت پسماندها انجام شده اما در شرایط کنونی مطلوب نیست.

ارتقائی در ادامه گفت: در این راستا باید اقدامات اساسی از طریق مطالعات راهبردی و انتخاب سرمایه گذار خصوصی در مدیریت پسماندها مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز افزود: در این نشست در خصوص سایت مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه در 30 هکتاراراضی تصمیم گیری شد .

وی تصریح کرد: همچنین برنامه زمانبندی انجام مطالعات راهبردی و انتخاب سرمایه گذار در مرکز دفن حلقه دره (برای حدود
یکهزار تن در روز) ارائه شد و مقرر گردید اقدامات معطل مانده سازمان پسماند در فرصت باقی مانده اقدام شود.
معاون استاندار افزود: مشاور ذیصلاح جهت انجام مطالعات طرح جامع و عملیاتی سایر شهرهای استان توسط سازمان همیاری های استان انتخاب شود.

وی افزود: در این نشست در خصوص اجرای پروژه استحصال گاز و بازچرخانی شیرابه، ایجاد کمربند فضای سبز و جنگلکاری در مرکز دفن حلقه دره تصمیم گیری های لازم اتخاذ شد

ارتقائی گفت: تصمیم جهت جانمایی تاسیسات مورد نیاز طرح ساماندهی مرکز دفن حلقه دره در 20 هکتار اراضی مربوطه در قالب طرح توسعه اتخاذ شد.

معاون استاندار گفت: در خصوص پسماندهای الکترونیکی و پزشکی استان تصمیم گیری شد و مقرر شد طی مکاتبه ای با شرکت شهرک های صنعتی جهت پیگیری بازیافت صنایع اقدامات لازم انجام شود.

وی به موضوع مدیریت پسماندهای‌صنعتی اشاره کرد و گفت: مدیریت این‌گونه پسماندها نیز از موضوعات مهم و اساسی است و اداره کل محیط زیست استان برنامه‌ها و اقداماتی را در این‌‌باره داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار