تعیین تکلیف تسهیلات 40 میلیاردی آزادراه بیرجند- قاین؛ 20 روز دیگر

قاین (پانا) ـ سرانجام محور بیرجند – قاین دستور کار اصلی یکی از جلسه های متعددی شد که در استان برگزار می شود تا شاید با هم اندیشی مسئولان گره ای از مشکلات چندین و چند ساله این محور پرتردد و پرحادثه باز شود.

کد مطلب: ۸۲۸۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف تسهیلات 40 میلیاردی آزادراه بیرجند- قاین؛ 20 روز دیگر

سرانجام محور بیرجند - قاین دستور کار اصلی یکی از جلسه های متعددی شد که در استان برگزار می شود تا شاید با هم اندیشی مسئولان گره ای از مشکلات چندین و چند ساله این محور پرتردد و پرحادثه باز شود. در این نشست یک ساعته موضوع اصلی تامین اعتباری بود که این محور را از بزرگراه به آزادراه ارتقا دهد.

به گزارش پانا هر چند مدتی پیش مطرح شد هزینه اجرای آزادراه در این محور از طریق منابع بانکی خراسان رضوی تامین شود اما در این نشست تامین 40 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای فاز اول از منابع بانکی استان مورد بحث قرار گرفت و در نهایت مقرر شد پس از بررسی شرایط بانک های استان برای پرداخت رقم مورد نظر20 روز دیگر در جلسه ای در این زمینه تصمیم نهایی گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این نشست بعد از آب مهم ترین مسئله استان را حوزه راه دانست و از محور بیرجند - قاین به عنوان یکی از مهم ترین و پرترددترین محورهای استان نام برد و از پیگیری های متعدد با وزارت راه و شهرسازی و دریافت موافقت هایی برای ارتقای این محور به آزادراه خبر داد.

«علوی مقدم» گفت: برای تبدیل این محور به آزادراه 300 میلیارد تومان اعتبار لازم است که بر اساس توافق وزارت راه و شهرسازی مقرر شد 200 میلیارد تومان از این رقم توسط سرمایه گذار و 100 میلیارد تومان هم از سوی وزارت راه و شهرسازی به اجرای این پروژه کمک شود.

استاندار همچنین تصریح کرد: استانداری بخشی از سود تسهیلاتی این سرمایه گذار را پرداخت خواهد کرد.


مدیرکل راه و شهرسازی هم با بیان این که محور بیرجند - قاین یکی از 10 کریدر اصلی کشور بوده که تبدیل آن به آزادراه از اولویت های اصلی وزارت است، افزود: به همین منظور از نیمه دوم سال گذشته تاکنون جلساتی برگزار و در جلسه ای پیش نویس تفاهم نامه این طرح تهیه و برای تصویب به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.


به گفته «جعفری» سرمایه گذار این پروژه باید تاییدیه بانک را دریافت کند و سپس این طرح در هیئت دولت تصویب و مجوز اجرای آن صادر شود.


وی ادامه داد: از آن جا که این شرکت پیمانکار توان مالی کاملی برای اجرای این پروژه ندارد و نتوانست تاییدیه بانک را بگیرد در جلسه ای دیگر مقرر شد تفاهم نامه ای بین این شرکت و استان منعقد شود.


مدیرکل راه و شهرسازی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه 300 میلیارد تومان اعتبار لازم است که قرار شد 200 میلیارد تومان از طریق سرمایه گذار و 100 میلیارد تومان دیگر هم از سوی وزارت راه و شهرسازی برای آن تامین شود که این کمک در قالب قیر رایگان، تملک اراضی، مبالغ نقدی و اوراق بهادار اعطا می شود.

به گفته وی در مرحله اول 40 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای این پروژه مورد نیاز بوده که قرار است به صورت تسهیلات به سرمایه گذار این پروژه پرداخت شود.


«دهباشی»، مدیر شعب بانک ملی در استان هم گفت: بانک های داخل استان منابع دارند و می توانند به این سرمایه گذار تسهیلات 40 میلیارد تومانی بپردازند اما اگر سرمایه گذار بخواهد از بانک های داخل استان تسهیلات دریافت کند ابتدا باید شرایط لازم را داشته باشد و بانک های استان این سرمایه گذار را تایید کنند در غیر این صورت نمی توان تسهیلاتی پرداخت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این زمینه برای بررسی پرونده این سرمایه گذار و چگونگی پرداخت تسهیلات در بانک های دولتی مهلت تعیین کرد و بر این اساس قرار شد تا 15 روز آینده نتیجه این بررسی به استانداری اعلام تا در جلسه بعدی برای این موضوع تصمیم گیری شود.


«علوی مقدم» با بیان این که نمی خواهیم از بانک های خصوصی برای این پروژه تسهیلات دریافت کنیم، افزود: مدیران بانک های استان باید در جلسه ای که 20 روز آینده به همین منظور برگزار می شود موضوعات و پیشنهادهای خود را ارائه دهند تا برای پرداخت تسهیلات و اجرای این پروژه تصمیم گیری شود.

وی همچنین تاکید کرد: در اجرای این پروژه باید تمام موضوعات و جنبه های مختلف اجرای این پروژه از جمله موضوعات اقتصادی، فرهنگی، علمی و ... دیده شود.


وی همچنین گفت: اگر بخواهیم بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در استان ترغیب کنیم باید ابتدا نوع نگاه ها را به موضوعات تغییر داد و بعد قوانین دست و پاگیری را که در بانک ها وجود دارد رفع کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار