محمد رضا قاسمی نیا (یادداشت):

سخن امام، راه امام؛ ماندگار برای همیشه

قم (پانا)- محمد رضا قاسمی نیا در یادداشتی با عنوان سخن امام، راه امام؛ ماندگار برای همیشه ابعاد تربیتی و سجایای اخلاقی حضرت امام خمینی (ره) را بر شمرد و همگان را به به تمسک و در آموزی به آن فرا خواند.

کد مطلب: ۸۲۸۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سخن امام، راه امام؛ ماندگار برای همیشه

بسم الله الرحمن الرحیم

سخن امام، راه امام؛ ماندگار برای همیشه!

صراط حمید و مستقیم انقلاب اسلامی امام خمینی برگرفته از آیات نورانی قرآن کریم واهل بیت علیهم السلام می باشد.گرامیداشت یاد و نام امام خمینی از شعائر و ارزش های الهی است.قلب، گوش،چشم ؛ زبان، رفتار ؛ قدم و قیام حضرت امام خمینی برای خدا وپیاده کردن احکام الهی بود.

حضرت امام خمینی(ره) به حبل الهی تمسک و اعتقاد داشت و عبد خدا بود چون باور داشت که خداوند متعال بهترین مولا و بهترین نصیر است. امام عظیم الشأن ما، از زمره صالحین و مصلحین و مومنین و صابرین و از مخبتین درگاه الهی و مهاجرین فی سبیل الله بود و رسیدن به محبوب و رزق نیکو پاداش وگوارای او می باشد. شاخصه های قاطعیت، شجاعت، فداکاری، ایثار و از خود گذشتن، پشت پا بر هواهای نفسانی، عبودیت و اخلاص از صفات برجسته امام خمینی و محبوب دلها است.

امام خمینی حقیقتاً از مظاهر اولواالالباب بود و مصداق آیه ی ۴۱ سوره طه می باشد که خداوند متعال فرمود: من تو را برای خودم ساختم. وچون برای او بود وتهذیب نفس داشت در همه ی دلها و قلوب حضور و نفوذ کرد و ازمرزهای جغرافیایی وهمه رنگ ها و زبان ها و نژادها و ملیت ها عبور نمود.

حضرت امام خمینی رضوان الله علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رسیدن به محبوب حقیقی و فلاح و فوز عظیم وکبیر خداوند را خواستار بود و با دلی آرام و قلبی مطمئن روحی شاد وضمیری امیدوار از این عالم رخت بربست و به جایگاه ابدی سفر کرد.

درزمانی که عده و عُده ای نداشت باتوجه به آیه ۴۶ ازسوره سبأ با توکل و ایمان راسخ و اخلاص کامل و امید به امدادهای غیبی؛ برای خداوند و یاری دین الهی قیام کرد و همان شد که میلیون ها دل و جان را همراه خود کرد چون معتقد به نصرت خداوند متعال بود.

مردم داری ومردم باوری بارنگ الهی بادوری ازفریب آنان و امید به نیروها و سرمایه های درون کشور به ویژه جوانان و پابرهنگان و محرومان ومستضعفان و کوخ نشینان مرام و مشی صادقانه امام بود.

ایجاد هویت و باورحقیقی به مردم و جامعه و اعتماد به تحقق شعار ما می توانیم ؛ ساده زیستی و صداقت و دوری از اسراف و تجملات و اشرافی گری و پرهیز از بیت المال درزندگی شخصی و همراهی با طبقه محروم جامعه از درس های آموختنی زندگی بی آلایش امام دل ها می باشد که سیره ساده زیستی ایشان دردوران حضور در قم و نجف اشرف و نوفل لوشاتو فرانسه زندگی در جماران شاهد بر این گفتار می باشد .

یاری رسانی و امداد به مظلومان و ستمدیدگان ومستضعفان جهان و امت های مسلمان از اصول اساسی و حیاتی امام (ره) می باشد.

احیای اصل ولایت مطلقه فقیه و تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی، تشکیل بسیج و سپاه پاسداران؛ جهادسازندگی و نهادهای فرهنگی، علمی؛ امدادی و خدماتی دیگر از ابتکارات امام خمینی کبیر می باشد که هرکدام منشأ اثرات و برکات ماندگار هستند.

مدعیان استمرار راه وهدف امام خمینی و پیروان و عاشقان و مریدان مکتب او باید نهایت خدمتگزاری بی منت به مردم را با روحیه و مدیریت جهادی همت خود بدانند چرا که آن امام عزیز در وصیت نامه سیاسی الهیش خود را خدمتگزار مردم می دانست !

مدیریت و رهبری امام خمینی چه دردوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وپیش ازآن و در دوران تبعید و چه در زمان هشت سال دفاع مقدس تا آخرین لحظه حیاتشان برای تمام ما وآیندگان درس است.

وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی که خود تاکید کرده اند: ((اختصاص به ملت عظیم الشان ایران ندارد بلکه توصیه به جمیع ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و مذهب می باشد)). قانون اساسی و منشور انقلاب اسلامی است.

رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای دراهمیت یادگیری وعمل به درس های بی شمارازرفتار حضرت امام خمینی کبیر می فرماید:((جسم امام ازمیان مارفته است اما روح امام زنده است؛روح امام زنده است،راه امام زنده است، نفس امام هم وجود دارد.نام امام گره گشا است،علاوه براین که اصول امام یک اصول تمام نشدنی و کهنه نشدنی است؛ اینها وجود دارد. بنابر این شعار عدالت اجتماعی و اقتصادی ،شعار استقلال، شعار آزادی، شعار مردم سالاری ،شعار جدا شدن از چنبره و جاذبه ی قدرت آمریکا و قدرتهای جهانی، امروز هم برای مردم ما و جوان های ما جذاب است.

بزرگترین درسی که امام بزرگواربه ماداد،درس روحیه و ذهن و عمل انقلابی است؛این را باید فراموش نکنیم.امام میراث فرهنگی نیست؛بعضی به امام به چشم میراث فرهنگی نگاه می کنند. امام زنده است ؛امام،امام ما است؛ امام، پیشوای ما است؛ امام، درمقابل ما است. بله، جسم امام نیست، اما سخن امام و راه امام و فکر امام و نفس امام زنده است؛ با این چشم به امام نگاه کنید و از او بیاموزید . برادران عزیز ،خواهران عزیز،جوان های عزیز درسراسر کشور و مسئولین محترم کشور! همه بدانید که ما امروز به روحیه ی انقلابی، به ممشای انقلابی،به شعار انقلابی،به اصول و مبانی انقلاب امام بزرگوارمان نیازمندیم؛ کشور احتیاج به این دارد.انقلابیگری را با عنوان افراطی گری و مانند این حرفها،نفی نکنید؛ انقلابیگری ، نیاز امروز کشور است.این همان درسی است که امام بزرگوار به ما داد و از این درس باید استفاده کنیم.))

ان شاالله از راه وسخنان سعادت بخش حضرت امام خمینی و منظومه فکری و اعتقادی و رفتاری ایشان درتمام مراحل و ابعاد زندگی که زمینه ساز ظهور دولت کریمه حضرت ولیعصر امام زمان علیه السلام است بیاموزیم و زنده نگه داریم و با پیروی و اطاعت ازولایت فقیه و دستورات وفرامین رهبر عزیزوحکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای در صراط مستقیم وروشن انقلاب اسلامی که همان راه و سخن و هدف امام خمینی می باشد بمانیم و مردم و مسئولان بتوانند برای بقای انقلاب اسلامی و حفظ دست آوردهای آن و مجاهدت شهیدان و فداکاری ایثارگران از اندیشه های ماندگار و ناب امام خمینی(ره) در ابعاد اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، دفاعی و جهادی، اصولی، فقهی، فلسفی، عرفانی، قرآنی و تفسیری و حدیث استفاده کنند.

/ محمدرضاقاسمی نیا/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار