شهردار گرگان

بلاتکلیفی تیم بسکتبال شهرداری گرگان

گرگان(پانا)-شهردار گرگان ‌با بیان "تیمداری در بسکتبال به‌نفع ما نیست" گفت: موضوع بسکتبال در گرگان متفاوت است و براساس تعلق خاطر جوانان این شهر باید به این تیم توجه کنیم.

کد مطلب: ۸۲۸۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
بلاتکلیفی تیم بسکتبال شهرداری گرگان

وضعیت تیم بسکتبال گرگان برای شرکت در مسابقات لیگ برتر بسکتبال کشور موضوعی بود که در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر گرگان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ابراهیم جرجانی‌ عضو شورای شهر گرگان در این جلسه ‌به وضعیت تیم بسکتبال شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: هزینه‌ها و شرایط خوبی تیم بسکتبال دارد و توانمندی خوبی در این تیم وجود دارد اما دست روی دست گذاشتن شهرداری هیچ مشکلی را از این تیم حل نمی‌کند و مشکلات را برای این تیم بیشتر نیز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ‌تیم همشهری ما "یس‌آل‌" رقیب تیم بسکتبال شهرداری نیز است و اقدامات خوبی را انجام داده است.

این عضو شورای شهر گرگان ادامه داد:‌ 4 نیرو را در تیم بسکتبال شهرداری گرگان حقوق می‌دهیم و باید بتوانند یک تیم را جمع کنند. ‌در این چند ماه پروژه‌ای را در شهر ندیدیم و این مهم نیز مانند بسکتبال به مردم گرگان فشار می‌آورد.

حسین ربیعی دیگر عضو شورای شهر هم در این جلسه به موضوع ادغام تیم بسکتبال شهرداری گرگان اشاره کرد و گفت:‌ ‌در تماسی که با شهردار داشتم ابراز کردم که وقت نداریم به تصمیمی برای ادغام تیم بسکتبال برسیم و امسال هم مستقل تیم می‌دهیم.

وی تصریح کرد: کمک شورا و شهرداری تیم‌داری ‌در ورزش است و در گرگان 42 هیئت ورزشی داریم و براساس قانون تنها 2 درصد از بودجه را می‌توانیم به ورزش کمک کنیم و کل این مبلغ 60 میلیون تومان می‌شود.

این عضو شورای شهر گرگان گفت: برای ارتقاء ورزش هر فردی که‌ به‌عنوان حامی ورزشی وارد شود با آن مذاکره می‌کنیم و مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی یادآور ‌شد: یا شورای ‌اسلامی شهر گرگان حق دارد نسبت به موضوعات بسکتبال وارد شود و یا اینکه شهرداری خود باید به این موضوع رسیدگی کند و این شرایط باید بررسی شود.

اطلاعات داخلی تیم بسکتبال شهرداری گرگان منتشر نشود

حمیدرضا آقامولایی‌ دیگر عضو شورای شهر گرگان هم در این جلسه ‌به حضورش در فدراسیون بسکتبال اشاره کرد و یادآور شد: ‌چند تیم در لیگ امسال وجود دارد که بودجه 5 تا 8 میلیارد تومانی در لیگ می‌بندند که این بودجه بیش از بودجه تیم بسکتبال شهرداری گرگان است.

وی تصریح کرد:‌ پیشنهاد من این است که هر مقدار می‌خواهیم بودجه هزینه کنیم در همین ابتدای فصل اختصاص دهیم و یک بازیکن نیز در پلی‌آف جذب کنیم.

این عضو شورای شهر گرگان ادامه داد:‌ چند چهره شاخص در بسکتبال گرگان داریم و یک شکافی بین این افراد وجود دارد و در این راستا با نیروهای خارج از استان درباره وضعیت تیم صحبت کردیم.

آقامولایی افزود:‌ مسئله نیازمند یک مدیری قوی است و ‌‌درز اطلاعات شهرداری گرگان از نکاتی بود که کارشناسان به آن تأکید کردند و گفتند اطلاعات این تیم باید در یک گروه چندنفره محفوظ بماند.

این عضو شورای شهر به مدیر قوی و بدون حاشیه تأکید کرد و گفت:‌ برای تیم بسکتبال گرگان باید یک مربی قوی و بدون حاشیه‌ نیز جذب شود. باید چندین مربی تراز اول مشخص کنیم و با آنها مذاکره کنیم و بیش از ١٥ بازیکن نیز برای تیم باید در نظر بگیریم.

وی گفت:‌ با بودجه چند میلیاردی و بودجه ٦� � میلیون تومانی با تیم بسکتبال شهرداری گرگان، رتبه پایین را کسب کردیم، ‌در این دیدارهایی که داشتم درباره برخی خلاف‌ها و شب‌نشینی‌ها نیز موضوعاتی مطرح شد که در جلسات خصوصی عنوان می‌کنم.

ناصر گرزین،‌ دیگر عضو شورای شهر گرگان هم در این جلسه گفت: قرار بود مذاکر‌ه‌ای انجام شود و پس از آن در شورا درباره وضعیت بسکتبال تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کر‌د:‌ هیچ‌گاه پس از پایان لیگ بررسی نکردیم که 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از پول مردم نیازمند این شهر که هزینه شده چه دستاوردی برای این شهر به‌همراه داشته است. تصمیماتی گرفته می‌شد در بسیاری از مواقع منطقی نبود و اعتراف می‌کنم که نظارت ما از این تیم مطلوب نبوده است.

گرزین افزود: ‌باید تصمیم منطقی برای بسکتبال گرگان اتخاذ شود و باید بررسی کنیم که پس از مسابقات چه هزینه‌هایی اتفاق افتاده است. پولی که از مردم برای بسکتبال هزینه می‌کنیم باید منطقی باشد و براساس احساسات نباید تصمیم‌ بگیریم و باید کمک کنیم به تیم بسکتبال شهرداری گرگان تا جایگاه مناسبی به‌دست بیاورد.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان ادغام نمی‌شود

علیرضا دادبود،‌ شهردار گرگان نیز در این جلسه درباره تیم بسکتبال اظهار داشت: ساعت‌ها و در جلسات مختلف درباره تیم بسکتبال بحث شد و شورای شهر به شهرداری تصمیم را واگذار کرد.

وی تصریح کرد:‌ در جلسات مختلف با پیشکسوتان و افراد خبره و صاحب‌نظر صحبت‌هایی انجام شد و کمیته‌ای تشکیل شد و به این نتیجه رسیدیم که در این شرایط و ابهاماتی که در ادغام تیم وجود دارد، این امکان در کوتاه‌مدت نمی‌تواند اتفاق بیفتد.

شهردار گرگان افزود: ‌برای ادغام شهرداری گرگان با یس‌آل نیاز به زمان داریم و تصمیم بر این شد که امسال نیز شهرداری فعالیت‌های خود را در تیم بسکتبال ادامه دهد.

دادبود ‌افزود:‌ تیم‌داری یک فرآیند درازمدت است و استعدادیابی‌ها باید تقویت شود و در یک قالب مؤسسه دنبال شود.

وی به تشکیل یک هیئت مدیره برای بسکتبال شهرداری گرگان خبر داد و افزود:‌ 3 نفر عضو سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری هستند و تصمیم‌ها باید به‌صورت مشارکتی انجام شود. راه مذاکره برای افرادی که خواهان تیم بسکتبال شهرداری گرگان هستند باز است اما به فصل آینده کشیده می‌شود.

دادبود یادآور شد: ‌اگر تیمی در تراز خوب می‌خواهیم ببندیم با 2 میلیارد و 500 میلیون تومان نمی‌شود و با این اعتبارات در حد تیم‌های متوسط مطرح می‌شویم.

فرآیند ثبت قانونی تیم بسکتبال شهرداری باید انجام شود

شهردار گرگان تأکید کرد: باشگاهی به اسم شهرداری در تربیت بدنی ثبت است اما فرآیند ثبت آن باقی مانده و تیمی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل دادیم. باید اساسنامه تدوین کنیم و فرآیند ثبت اداری آن را پیگیری کرده و مباحث حقوقی را دنبال کنیم.

دادبود ‌با ابراز اینکه "تیم‌داری در بسکتبال به‌نفع ما نیست"،‌ گفت: موضوع بسکتبال در گرگان متفاوت است و براساس تعلق خاطر جوانان باید به این تیم توجه کنیم. صحبت‌هایی شده که با استفاده از اسپانسرها هزینه‌های تیم‌داری را کم کنیم و هزینه‌هایی را که مستقیم از شهرداری هزینه می‌شود، کاهش دهیم.

شهرداری گرگان برنامه‌ای برای کمک به هیئت‌های ورزشی ندارد

سعید رحیمی،‌ دیگر عضو شورای شهر گرگان اظهار داشت:‌ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از پول مردم گرگان برای بسکتبال هزینه کردیم و نتیجه بسکتبال را باید در 10 سال گذشته بررسی کنیم.

رحیمی افزود:‌ پس از 60 سال هنوز نمی‌توانیم بگوییم که این فرزندان گرگان هستند که در تیم بازی می‌کنند و باز از دیگر نقاط دنیا باید برای تیم بازیکن بخریم. ‌وظیفه ما گسترش ورزش‌های همگانی است و نزدیک 100 انجمن و هیئت ورزشی در گرگان داریم و سؤال من این است که شهرداری چه برنامه‌ای برای این انجمن‌ها و هیئت‌ها دارد.

علی‌اصغر یوسفی،‌ دیگر عضو شورای شهر گرگان به این مهم تأکید کرد: باید 20 درصد بودجه به ورزش پایه اختصاص یابد و در شورای چهارم نیز به اختصاص همه بودجه به بسکتبال موافق نبودم.

همچنین رئیس شورای شهر گرگان خواستار حضور 3 نفر از اعضای شورا به‌عنوان ناظر در هیئت مدیره تیم بسکتبال شهرداری گرگان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار