کتاب مشترک رئیس جمهور اسبق آمریکا و پول‌سازترین نویسنده دنیا به بازار آمد

رمان جدید «بیل کلینتون»: نجات جهان از یک حمله سایبری

تهران (پانا) – رمان جدید بیل کلینتون و جیمز پترسون که این هفته به بازار آمد، درباره رئیس‌جمهوری است که دنیا را از یک حمله تروریستی سایبری نجات می‌دهد.

کد مطلب: ۸۲۸۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
کتاب مشترک رئیس جمهور اسبق آمریکا و پول‌سازترین نویسنده دنیا به بازار آمد

به گزارش ایندیپندنت، بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق یالات متحده، به همراه جیمز پترسون از نویسندگان مطرح امریکایی کتابی منتشر کردند که یک رمان مهیج (تریلر) درباره رئیس‌جمهوری است که درگیر حمله تروریستی سایبری می‌شود.

این تریلر «رئیس جمهور گم شده است» نام دارد و شخصیت اصلی آن رئیس‌جمهور خیالی امریکا «جاناتان لینکلن دانکن» است که تلاش دارد از یک حمله سایبری جلوگیری کند؛ حمله‌ای که می‌تواند نابودی دنیا را در پی داشته باشد. برای این کار، رئیس جمهور باید مخفیانه از کاخ سفید خارج شود تا شخصا کنترل اوضاع را در دست بگیرد.

طبق گزارش «نیویورک تایمز» دخالت کلینتون در نگارش این تریلر گسترده بوده است؛ او کمک کرد تا واقعیت نقش رئیس‌جمهور برای خواننده قابل درک شود.

بیل کلینتون نه تنها در عرصه سیاست که در حوزه بازار کتاب نیز خود را به عنوان چهره‌ای تاثیر گذار معرفی کرده است. او سال 2004 با نوشتن خاطراتش رکورد جدیدی در بازار نشر و فروش ثبت کرد. رمان جدید پترسون- کلینتون با سرمایه گذاری ناشر معروف «پنگوئن رندم هاوس» در چند روز پیش (4 ژوئن 2018) منتشر و توزیع شد. ناشر اثر اطلاعاتی درباره قیمت تمام‌شده قرارداد «کلینتون» منتشر نکرده‌است؛‌ اما گفته شده مبلغ گزاف این قرارداد هفت‌رقمی است.

این نخستین بار است که یک رئیس‌جمهور سابق امریکا تریلر می‌نویسد. شبکه «شوتایم» امتیاز رمان برای تبدیل شدن به یک سریال تلویزیونی را خریداری کرده است. قرار است سریال سال آینده از این شبکه پخش شود.

«بیل کلینتون» که از خوانندگان پروپاقرص کتاب‌های تریلر و رازآلود است، سابقه دوستی ۱۰ ساله با «جیمز پترسون»‌ دارد و همبازی گلف او بوده است. وکیل مشترک آن‌ها فردی بود که در ابتدا پیشنهاد نگارش و چاپ این کتاب را مطرح کرد. این دو کار خود را روی این پروژه از اواخر سال ۲۰۱۶ آغاز کردند.

«جیمز پترسون» هم درباره همکاری با «کلینتون»‌ گفته است: من یک داستان‌گو هستم و دیدگاه رئیس‌جمهور «کلینتون» به ما اجازه می‌دهد یک داستان خیلی جذاب روایت کنیم. این یک ترکیب نادر است؛ خواننده جذب تعلیق داستان می‌شود و در عین حال کتابی را می‌خواند که واقعا به او می‌گوید رئیس‌جمهور بودن چگونه است.

براساس فهرست سالانه مجله «فوربز»، «جیمز پترسون» پردرآومدترین نویسنده جهان است که طی یک دهه گذشته ۷۰۰ میلیون دلار از فروش کتاب‌هایش به دست آورده است. او در برخی از کتاب‌هایش از نام شخصیت‌های واقعی استفاده کرده، برای مثال نام یکی از جدیدترین رمان‌هایش «قتل استفن کینگ» بود. «پترسون» به طور میانگین سالی ۱۴ کتاب منتشر می‌کند. نام او به عنوان اولین نویسنده‌ای که یک میلیون جلد از آثارش در قالب دیجیتال به فروش رسیده، ثبت شده است. تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون جلد از کتاب‌های این نویسنده آثار جنایی آمریکا در سرتاسر جهان به فروش رسیده است. درآمد سال ۲۰۱۶ «جیمز پترسون» ۹۵ میلیون دلار بود.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار