در گفت و گو با پانا/

پرسشگری از کلیدی ترین ویژگی های دانش آموز موفق است

این دسته از نوجوانان هوش هیجانی و آموزشی خوبی دارند

تبریز (پانا)- عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گفت: یکی از کلیدی ترین ویژگی های دانش آموز موفق از لحاظ تربیتی و آموزشی، داشتن روحیه پرسشگری است.

کد مطلب: ۸۲۷۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
پرسشگری از کلیدی ترین ویژگی های دانش آموز موفق است

امید علی حسین زاده در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا در خصوص ویژگی های دانش آموز موفق اظهار داشت: دانش آموز موفق، مدل ذهنی خویش را مبتنی بر کسب موفقیت قرار می دهد؛ یکی از بارزترین ویژگی های این افراد این است که ذهنی هدف گرا دارند و پیوسته به اهداف خویش و موفقیت می اندیشند.

وی افزود: دانش آموز موفق زندگی با برنامه ای دارد و معتقد است زندگی بدون برنامه مانند انسان بدون کارنامه است.

این استاد دانشگاه با بیان این که از لحاظ تربیتی این دسته از دانش آموزان، پرسشگر هستند، گفت: امروزه پرسشگری یکی از راهبردهای یادگیری بهتر و در سطح بالاتر و رمز دستیابی به قله موفقیت است.

حسین زاده بیان کرد: دانش آموز موفق خود پاداش ده است و نیازی به تعریف و تمجید دیگران ندارد و همچنین به انرژی های منفی دیگران نیز بی اعتنا است و در مسیر زندگی به خودش پاداش می دهد.

لزوم کسب مهارت های لازم برای مدیریت زمان

وی مدیریت زمان را از دیگر ویژگی های دانش آموز موفق عنوان کرد و ادامه داد: نوجوانان موفق، قیمت و ارزش زمان را می دانند و مهارت های لازم برای مدیریت آن را کسب می کنند و با دزدان زمان مبارزه کرده و به طور مثال زمان صحبت با تلفن و یا بازی با موبایل را کاهش می دهند.

دکترای مدیریت آموزشی تصریح کرد: دانش آموز موفق، دانش آموزی نیست که فقط خوب درس بخواند بلکه فردی است که علاوه بر هوش آموزشی خوب باید هوش هیجانی خوبی نیز داشته باشد تا بتواند با دیگران تعامل برقرار کرده و در دوست یابی و کارآفرینی و امثال این ها نیز موفق باشد.

دوری از هیجانات منفی

حسین زاده با بیان این که این دسته از افراد ذهن مثبتی دارند و انرژی مثبت دریافت و تولید می کنند، گفت: یکی از اصلی ترین علت هایی که باعث می شود دانش آموزان به سمت بزه کشیده شود این است که این افراد در کنترل هیجانات خود مشکل دارند.

وی افزود: دانش آموز موفق همواره ذهن خود را خالی از هیجانات منفی نگه می دارد و از نیم کره راست مغزشان که تولید انرژی مثبت می کند به نحو احسن استفاده کرده و به موقع ورزش و تفریح می کنند و به موقع استرحت دارند و از این انرژی مثبت حاصله در مسیر فعالیت های نیم کره چپ مغز مانند یادیگری و قدرت حل مساله استفاده می کنند.

دقت در الگو یابی و دوست یابی

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد، الگو یابی خوب را از دیگر ویژگی های دانش آموز موفق برشمرد و گفت: این دسته از نوجوانان زندگی افراد موفق و جوانان شایسته را مطالعه و الگوهای خوب را شناسایی و کشف کرده و از آن ها تقلید می کنند.

حسین زاده با اشاره به نقش و اهمیت دوست خوب در زندگی بیان کرد: دانش آموز موفق سعی می کند با افرادی که سطح پیشرفت تحصیلی خوبی دارند و از لحاظ اخلاقی نیز نمونه هستند نشست و برخاست کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار