استاندار چهارمحال و بختیاری:

دانشجویان نباید گرفتار سیاسی کاری ها شوند

شهرکرد (پانا) - استاندار چهارمحال و بختیاری در پاسخ به انتقاد نماینده تشکل های دانشجویی در خصوص برخی استخدام های جدید در استانداری و معضل بیکاری در استان، از دانشجویان خواست تا مبادا ابزار دست سیاسی کاری ها شوند، زیرا هیچ استخدام جدیدی در استانداری انجام نشده و اینگونه تجزیه و تحلیل ها آفتی برای این قشر فهیم و آگاه جامعه است.

کد مطلب: ۸۲۷۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
دانشجویان نباید گرفتار سیاسی کاری ها شوند

اقبال عباسی در نشست ضیافت افطار در مهدیه مصلی امام خمینی شهرکرد با برشمردن ابرچالش های پیش روی استان، گرفتار شدن به بازی های سیاسی را یکی از چالش های استان دانست و تصریح کرد: برای درک واقعیت ها باید حقیقت را شنید.
وی چالش مهم این استان را کمبود آب و کاهش بارش های شدید، بیکاری و توسعه نیافتن و مشکل توسعه عنوان کرد و گفت: یکی از چالش های پیش روی استان نیز مساله انتصاب هاست.
به گفته وی، در هشت ماه اخیر 26 مدیر تغییر کرده است یعنی هر ماه سه یا چهار مدیر جای خود را به دیگری داده است.
وی با طرح این مساله که چرا بر روی جابه جایی مدیران این قدر بحث است، افزود: مگر این تغییرات چه معجزه ای قرار است در استان ایجاد کند که روی آن تاکید می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد از برخی سیاسی بازی ها در استان گفت: همین سیاسی بازی ها است که استان را با این وضع مواجه کرده است.
وی گفت: چالش انتصاب ها به گونه ای است که عده ای پیام می فرستند، چرا این همه تعلل می شود،این در حالی است که هر ماه چند مدیر تغییر می کند.
وی در مساله آب نیز افزود: در بررسی های میدانی از سرچشمه زاینده رود تا حوضه آبی آن پیش تر اعلام شده بود 2 هزار و 145 میلیون مترمکعب آورد زاینده رود است، اما این رقم وجود خارجی ندارد.
وی ادامه داد: در طول 30 سال اخیر این میزان از 1.4 میلیارد مترمکعب نیز فراتر نرفته است که از آن میزان سهم استان 237 میلیون مترمکعب بوده که آن هم جای بحث دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: زاینده رود در 10 سال گذشته از 1.4 میلیارد مترمکعب بالاتر نرفته است که پارسال 900 میلیون مترمکعب بوده که سهم استان به 85 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: در پشت سد زاینده رود 400 میلیون مترمکعب آب برای سال ۹۷ پیش بینی شده بود و در فروردین امسال فقط 150میلیون مترمکعب آب جمع شده بود و این یعنی 4 ماه بیشتر آب برای 3 استان وجود نداشت.
به گفته وی، برای حفظ همین منابع آبی اولویت به تامین آب شرب داده میشد که در چهارمحال و بختیاری تنها 10 درصد آب مصرف می شود که 90 درصد آن در بخش کشاورزی است.
عباسی افزود: در ادامه بحث و بررسی ها مقرر شد به همان اندازه کاهش نزولات آسمانی سهم استان ها نیز کاهش یابد که سهم استان نیز به 40 میلیون مترمکعب در بخش کشاورزی و ۲۵ میلیون هم برای شرب و سایر کاهش یافت.
وی گفت: کسانی که از طرحهای کوهرنگ 1، 2 و 3 گلایه می کنند، بدانند که همین 150 میلیون مترمکعب در فروردین امسال نیز هفتاد درصد از آب کارون بدست آمد و اگر آب کارون به زاینده رود نیامده بود، سد زاینده رود به یک سوم کاهش می یافت.
عباسی افزود: با 50 درصد کاهش آب باید تکلیف مشخص شود و برای آن برنامه ریزی کرد.
به گفته وی، باید واقعیت را به مردم گفت و ترس از این است که به دلیل کاهش بارش های چند سال اخیر آب شرب مردم نیز تامین نشود.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در صورت اجرای طرح انتقال آب بن - بروجن، نیمی از جمعیت استان را پوشش می دهد.
وی در خصوص معضل بیکاری استان نیز گفت: نگاه سیاسی به مساله توسعه یکی از چالش های پیش روی استان است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بودجه جاری استان سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان بود و این در حالی است که فقط بودجه یارانه ای استان نیز به همین میزان و بودجه عمرانی نیز در حد ۵۰ هزار میلیارد ریال است.
وی گفت: با این اعتبار نمی توان زمینه توسعه استان را فراهم کرد و لذا باید از ظرفیت بخش خصوصی کمک گرفت ، اکنون بخش خصوصی در لردگان فقط در یک طرح پنج برابر بودجه عمرانی استان سرمایه گذاری میکند.
وی افزود: برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی باید تمامی دستگاههای اجرایی و مدیران و مسئولان و تریبون داران به میدان بیایند و از سرمایه گذار حمایت کنند.
در این نشست یکی از دانشجویان به عنوان نماینده تشکل های دانشجویی از راکد ماندن و زیان ده شدن بعضی طرح ها و همچنین برخی استخدام ها ، وضعیت جاده های و بیکاری دانش آموختگان استان انتقاد کرد و خواستار ارائه راهکاری از سوی مسئولان در این خصوص شد.
در این نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران اجرایی، بخشی از فعالان(اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالگرا) هنرمندان و مدیران نشریات و خبرنگاران و فعالان حوزه های مختلف حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار