معلم شهر قدسی با ساختن فیلم کوتاه در جشنواره های بین الملی درخشید

شهر قدس (پانا) - معلم شهرقدسی تهیه کننده فیلم کوتاه فروزان گفت:شرایط فیلم کوتاه در کشور علیرغم همه بی مهری ها مناسب بوده و خبر موفقیت های فیلم سازان فیلم کوتاه هر روز در همه جای دنیا شنیده می شود.

کد مطلب: ۸۲۷۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
معلم شهر قدسی با ساختن فیلم کوتاه در جشنواره های بین الملی درخشید

میرعباس خسروی نژادکارگردان فیلم کوتاه فروزان، هنر آموز هنرستان شهید آوینی شهرقدس است و رشته وی در دانشگاه مهندسی مکانیک طراحی جامدات بوده و از سال 1380کار فیلم سازی را شروع کرده است.
وی در گفت و گو با خبرنگار پاناشهرستانهای استان تهران در خصوص موفقیت های فیلم کوتاه فروزان بیان کرد :موضوع فیلم که توسط انجمن سینمای خرم آباد تولید شده، در خصوص فداکاری و شجاعت زنان است.
وی تاکید کرد :این فیلم براساس خاطره ای از مادرم ساخته شده است ومن بچه روستا بودم و ما همیشه تنها بودیم و پدرم در خارج از استان مشغول کار بودو یکی از این شب ها که تنها بودیم دزدها به گله ما حمله می کنند و مادرم تا صبح نگهبانی می دهد که مبادا دزد گله ها را ببردو دزدها وقتی می بینند مادرم تا صبح بیدار است به گله همسایه حمله می کندو این خاطره را که مادرم بارها با آب و تاب برای ما تعریف می کرد در ذهنم ماندگار شد تا اینکه تصمیم گرفتم فیلمش را بسازم واینکه یک مادر خانواده با تمام توانش ایستادگی کند بلکه بتواند از خانواده اش در مقابل بیگانگان محافظت کند، که آنها در آرامش باشند مهمترین مسئله این فیلم کوتاه است.
خسروی نژاد رده سنی نوجوانان و بزرگسالان را مخاطب اصلی این فیلم کوتاه می داند وبه نظر او یکی از دلایل ارتباط مخاطب با فیلم فضای بومی جذابی است که در فیلم وجود داردو اضافه میکند ،ما در ابتدا فیلم نامه دیگری در دست اجرا داشتیم اما به دلیل نبود شرایط مناسب، ساخت فروزان را شروع کردیم و بعد از حدود چهل روز پیش تولید، توانستیم شرایط را برای فیلم برداری نهایی آماده کنیم که هفت شبانه روز به طول انجامید.
وی افزود:مهم ترین چالش در ساخت این فیلم تغییر بافت روستاهها بود که به مرور زمان عوض شده و به بافت شهری نزدیک شده اند و نیاز به بازسازی داشتند، ولی خوشبحتانه در خصوص انتخاب بازیگر مشکل جدی نداشتیم ومتاسفانه مشکل بزرگی که در کشور شاهد آن هستیم این است که با یک سرعت سرسام آوری از سنت ها فاصله گرفته ایم، در حالی که سنت خوبی های زیادی داردو چطور است کشوری مانند ژاپن با حفظ سنت ها یکی از مدرن ترین کشورها است اما ما سنت را رها کرده ایم. نباید اجازه دهیم سنت های اصیل از دست بروند.
فیلم کوتاه فروزان در بیشتر جشنواره های داخلی شرکت داشته و در جشنواره موج کیش جایزه بهترین فیلم برداری را به خود اختصاص داده است. این فیلم کوتاه در جشنواره های خارجی خیلی موفق تر بوده و این به خاطر فضای بومی و اصیل این فیلم و نگاه شرافتمندانه به زندگی زنان روستایی است.
شایان ذکر است ، این فیلم ، پیش از این در جشنواره های مختلفی از جمله Cefalù ایتالیا، Euro Kino چک، Izmir ترکیه، Melbourne Independent استرالیا، Tamil نروژ، PickurFlick هند، San Mauro ایتالیا، Phoenix استرالیا، High Peak انگلستان،INCA IMPERIAL پرو، Astoria نیویورک، حضور داشته و جایزه بهترین طراحی صدا را از جشنواره Melbourne استرالیا دریافت کرده است.

/خبرنگار حدیث سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار