پایان رویای ستاره‌های ارزان قیمت برای پرشورهای تبریز؛ سربازهای تراکتورسازی در مسیر دسته اول

تهران (پانا) – واگذاری تراکتورسازی تبریز به بخش خصوصی پایان ماجرای حضور ستاره‌های سرباز در این تیم را رقم زد و 5 ستاره نیم فصل دوم این تیم را به اجبار راهی دسته اول فوتبال خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۲۷۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پایان رویای ستاره‌های ارزان قیمت برای پرشورهای تبریز؛ سربازهای تراکتورسازی در مسیر دسته اول

تراکتورسازی تبریز که طی سال‌های گذشته با سیاست بازیکنان سرباز با کمترین هزینه ستاره‌های فوتبال ایران را جذب می‌کرد و در موارد فراوانی این سیاست با اعتراض سایر سرمربی‌ها مواجه شده بود، در پایان لیگ برتر هفدهم روزگار جدیدی را پیش روی خود دید؛ آنها باید روی پای خود بایستند و دیگر متکی به ستاره‌های سایر تیم‌ها نباشند که دو سال با هزینه ناچیز برای این تیم به میدان بروند.

واگذار شدن تراکتورسازی تبریز به محمدرضا زنوزی مالک باشگاه گسترش فولاد تبریز آرزویی بود که هواداران این تیم طی سال‌های اخیر داشتند و اتفاقی که برای پرسپولیس و استقلال طی سال‌های متوالی انجام نشد برای تراکتورسازی در سریع‌ترین زمان ممکن رخ داد و مالکیت این تیم خطه آذربایجان که می‌توان آن را پس از پرسپولیس و استقلال سومین تیم پرطرفدار ایران دانست به این مرد متمول رسید تا تراکتوری‌ها به پایان یافتن سال‌های دور از جام امیدوار شوند.

هرچند حضور زنوزی می‌تواند دریچه تزریق بودجه‌های میلیاردی را برای این تیم باز کند اما واگذاری تراکتورسازی به بخش خصوصی یک پیام آشکار داشت؛ این تیم تنها بهانه قبلی خود مبنی بر نظامی بودن را از دست داد.

غیر نظامی شدن تراکتورسازی طی این روزها کاملاً مشخص است و چند سؤال بزرگ را برای هواداران این تیم ایجاد کرده بود. سؤال بزرگ درباره این بود که آیا تراکتورسازی باز هم می‌تواند به روش گذشته خود مبنی بر استفاده از ستاره‌های سرباز تکیه کند؟ موضوعی که سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح آن را رد و رسماً اعلام کرد که خدمت سربازی سربازان در این تیم با توجه به واگذاری به بخش خصوصی ممنوع است.

پاسخ سردار کمالی به این موضوع دندان استفاده آسان و کم هزینه از ستاره‌ها را برای تراکتورسازی تبریز و هواداران پرشور این تیم کشید و حالا آنها دیگر باید در انتظار دست به جیب شدن محمدرضا زنوزی و قانع کردن ستاره‌های میلیاردی فوتبال ایران برای حضور در تبریز باشند. البته در همین چند روز اخیر تراکتورسازی با خرید علیرضا نقی‌زاده، محسن فروزان و محمد طیبی وارد بازار نقل و انتقالات شده است اما هیچ یک از سه خرید لیگ برتری تراکتوری‌ها نه زیر نظر سرمربی‌ هستند و نه نامشان در بین ستاره‌های این روزهای فوتبال ایران به چشم می‌خورد.

اما سؤال بزرگ دیگر درباره فصل جدید تراکتورسازی در لیگ برتر هجدهم با مالکیت جدید مربوط به آینده سربازهای فعلی این تیم برمی‌گردد و اینکه این دسته از افراد باید چه کنند. درباره سربازهای شاغل در سیستم اداری تراکتورسازی کار راحت است و آنها با مراجعه به یگان خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ادامه خدمت خود خواهند پرداخت اما موضوع بزرگ برای سرباز‌هایی است که به‌عنوان بازیکن به این تیم در فصل گذشته اضافه شدند.

بر اساس ماده 12 از ضمیمه چهار «مقررات نقل و انتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان» باشگاه‌های نظامی و انتظامی می‌توانند بازیکن سرباز جذب شده و شاغل خود را، مشروط به اخذ مجوز کتبی و جدید از تربیت‌بدنی نیروهای مسلح و در دوره مجاز نقل و انتقالات به سایر تیم‌های نظامی و انتظامی انتقال دهند.

آنچه از شواهد و قرائن مشخص شده این است که ادامه حضور این بازیکنان در تراکتورسازی با توجه به قانون سازمان نظام وظیفه ممنوع است و آنها باید به یکی از تیم‌های فجر سپاسی یا مقاومت که مالکیت آنها برای سپاه است منتقل شوند و عملاً از سطح اول فوتبال ایران حداقل برای یک سال به‌طور قطعی دور خواهند شد.

احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی فر، رضا شربتی، مهدی مهدی پور و قائم اسلامی خواه بازیکن‌هایی هستند که در نیم فصل گذشته لیگ برتر به‌عنوان سرباز به تراکتورسازی تبریز اضافه شده‌اند و حالا با انتقال این تیم مشمول ماده 12 ضمیمه چهار خواهند شد. ستاره‌هایی که حداقل درباره پهلوان، اسماعیلی‌فر و مهدی‌پور در نیم فصل دوم لیگ برتر هفدهم امیر قلعه‌نویی حرف‌های مهمی را زده بود. در همان زمان که موضوع انتقال آنها به تبریز مطرح شده قلعه‌نویی در مصاحبه‌ای که با رادیو تهران داشت صراحتاً گفت که این سه بازیکن می‌توانستند تا پایان فصل از مرخصی تحصیلی استفاده کنند اما از نظر روحی - روانی روی آن‌ها کار کردند تا به تراکتورسازی بروند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار