با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

تفاهم نامه فی مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری البرز با محوریت توسعه فضاهای فرهنگی، هنری و رسانه ای منعقد شد

کرج (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با محوریت توسعه فضاهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در استان البرز گفت: ایجاد یک سازمان صنفی می تواند از امنیت شغلی و معشیت خبرنگاران حمایت کند و دولت پیگیر این مسئله است.

کد مطلب: ۸۲۶۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم نامه فی مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری البرز با محوریت توسعه فضاهای فرهنگی، هنری و رسانه ای منعقد شد

سید عباس صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه البرز که با حضور استاندار البرز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد گفت: با کمک بخش خصوصی تا پایان سال جاری ۹ سالن سینما به شهرستان کرج اضافه خواهد شد که امیدوار هستیم در ۳ سال آینده ۲۶ سالن سینما به عنوان بخشی از افزایش سرانه فضاهای فرهنگی، هنری دراستان ایجاد شود.

وی افزود: با انعقاد تفاهم‌ نامه‌ای که با استانداری البرز و با محوریت توسعه فضاهای فرهنگی و هنری و رسانه‌ای صورت گرفت مقرر شد تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری در استان البرز باشد.

صالحی در ادامه گفت: خرید آثار هنرمندان، نویسندگان، ناشران، حمایت از موسسات فرهنگی و هنری قرآنی، هنرستان ها و انجمن های مختلف، حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تولید آثار قرآنی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از بیمه ۱۲۰۰ فعال فرهنگی و ۳۰۰ فعال قرآنی و ارائه تسهیلات و وام از منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان البرز خبر داد و گفت: محور سوم از این تفاهمنامه پشتیبانی از رویدادهای استانی در جشنواره های فرهنگی مختلف از جمله هنرهای تجسمی، موسیقی، شعر، داستان، فیلم کوتاه و مستند و جشنواره های قرآنی است که این جشنواره ها در سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان البرز پر از افتخارات ملی و جهانی او مملو از مفاخر هنری بسیاری است و بایستی شناسانده شود، افزود: در حوزه آموزش و پژوهش و حوزه های مختلف ازجمله روزنامه نگاری، سینما و ... سه کار پژوهشی در این تفاهمنامه دیده شده است.

صالحی حوزه زیر ساختی، حمایتی، رویدادی و آموزش و پژوهشی را ۴ محور اصلی این تفاهمنامه دانست و گفت: امیدواریم باهمت استاندار البرز و مدیرکل ارشاد و با تلاش جدی آنچه که البرز شایسته آن است و باتوجه به فرصت ها و پتانسیل های موجود محقق شود.

صالحی در ادامه به مسائل و موضوعات صنفی که توسط فعالان رسانه‌ای استان مطرح شد پاسخ داد، و گفت: مسائل زیادی درحوزه رسانه وجود دارد که در فرصت دیگر با بررسی بیشتر به ابعاد و مشکلات صنف رسانه خواهیم پرداخت.

وی افزود: در بحث بیمه تغییراتی انجام شده که قرار شد بیمه را کارفرما انجام دهد اما درحال حاضر نوعی نگاه تکمیلی ایجاد شده تا مشکل در این حوزه کمتر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد مشکل عمده رسانه ها را فقدان سازمان صنفی دانست و گفت: سازمان صنفی می تواند از امنیت و معشیت خبرنگاران حمایت کند که این موضوع در دولت یازدهم تا حدودی پیش رفته و در مرحله نهایی است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه این سازمان صنفی می تواند مشکلات بسیاری از خبرنگاران را حل کند، گفت: از استاندار البرز تقاضا دارم آن بخشی که در اختیارات مجموعه ارشاد است در جلسه ای بارسانه ها مطرح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار