پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و شهادت حضرت امام علی (ع) پیام تسلیت صادر کرد.

کد مطلب: ۸۲۶۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

متن پیام «عسکری نیکزاد» به شرح زیر است:

خرداد، ماه اشک و خون و حماسه است. آنجا که امام خمینی (ره) در 15 خرداد سال 1342 رهبری قیام و خروش ملت مسلمان ایران برای سرنگونی طاغوت را به دست گرفت و در بهمن 57 به ثمر نشست، چند سال بعد در 14 خرداد 1368 خیل عظیم عاشقان خود را ترک گفت و به بهشت اعلی عروج کرد.

خرداد، ماه اشک و زخم است. اشکی که همیشه بر گونه هایمان جاری است و زخمی که هرگز التیام نخواهد یافت. خرداد، ماه ماتم و غم است. ماتم عزای والامردی که در سایه مردانگی و تدبیرش هویت پنهان خویش را باز یافتیم. خرداد، ماه اندوه است. اندوه فراق مرزبان حماسه و ایثار. مردی که ستایش تمام عصرها و نسل ها را در پیشگاه خویش برانگیخته است.

تفکر و اندیشه امام خمینی(ره)، بدون شک تأثیر بسزایی در بیداری و وحدت مسلمانان جهان داشته است. جهان اسلام در عصر حاضر وام دار امام خمینی (ره) و آرمان های والای اوست. او رهبری است که مسلمانان و مستضعفان را در مبارزه علیه ظلم و استبداد یاری کرد و جهان اسلام را حیاتی نو بخشید. شعاع عالم تاب آن آموزگار بزرگ، هماره راهگشای امت اسلامی و مستضعفان جهان خواهد بود و نیز اندیشه های آن احیاگر بزرگ دین و مصلح اجتماعی، هماره چون چراغی فرا راه نسل های تشنه آزادی و عدالت در سراسر گیتی، و به ویژه جهان اسلام روشنی خواهد بخشید. امام خمینی (ره) پیرو مکتبی است که امامش علی (ع) است و این روزها در غم شهادت عارفانه آن امام همام به سوگ نشسته‌ایم.

خرداد امسال از جنس عروج و عشق است. عشق به امام خوبیها، عشق به خاندان عصمت و طهارت و عشق به پرکشیدن در آسمان شب هایی که به تعبیر قرآن بهتر از هزار ماه است. از این رو این جانب ضمن آرزوی قبولی طاعات در شب های قدر و تسلیت شهادت امام اول شیعیان امام علی (ع)، سالگرد بزرگداشت رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران ایشان در فاجعه قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به همگان به ویژه به جامعه فرهنگی و دانش آموزی استان مازندران تسلیت و تعزیت عرض می کنم. انشاءالله با پاسداری از آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و ادامه دادن راه شهدای انقلاب، تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری (حفظه الله) در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از پیش تلاش کنیم.

عسکری نیکزاد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار