مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی:

فعالیت ۵ نیروگاه خورشیدی تولید برق در آذربایجان غربی/ مردم ایام تابستان در مصرف برق صرفه جویی کنند

ارومیه (پانا)- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از فعالیت ۵ نیروگاه تولیدبرق در آذربایجان غربی خبرداد و گفت: مردم در ایام تابستان نسبت به استفاده بهینه برق توجه داشته باشند.

کد مطلب: ۸۲۶۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۵ نیروگاه خورشیدی تولید برق در آذربایجان غربی/ مردم ایام تابستان در مصرف برق صرفه جویی کنند

اکبر حسن بگلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در فروردین ماه سال جاری میزان ۹۷۲ هزار و ۱۳ مگاوات میزان برق مصرفی استان بوده، گفت: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۶۰۹ هزار و ۳۳ مگاوات بوده، افزایش ۱۰/۳ درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی، در خصوص میزان مصرف برق در تابستان سال گذشته، اظهارداشت: میزان مصرف برق در سال گذشته ۹۹۰ مگاوات در مرداد ماه بوده که با همکاری و همراهی مشترکین صنعتی،کشاورزی، اداری و تجاری در طرح های تشویقی پیک سایی و با مدیریت و مصرف بهینه برق از سوی مشترکین خانگی سقف پیک بار تعیین شده از طرف شرکت توانیر رعایت گردید که خوشبختانه در تابستان سال گذشته از بابت کمبود تولید خاموشی وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، با بیان اینکه ۷ واحد نیروگاهی با ظرفیت یک هزار و ۴۳۵ مگاوات در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: ۲ مورد از این نیروگاه ها مربوط به بخش خصوصی بوده همچنین اردیبهشت ماه سالجاری نیروگاه برق گستران نیرو با ظرفیت عملی ۱۵ مگاوات جدیدا وارد مدار گردید.

وی، از وجود ۵ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۳۵ کیلووات در سطح استان، خبرداد و گفت: ۲ واحد با ظرفیت ۳۰کیلو وات، ۲ واحد در پیرانشهر با ظرفیت ۱۰ کیلووات و یک واحد در مهاباد با ظرفیت ۵ کیلووات قرار دارد.

حسن بگلو، تاکید کرد: باتوجه به افزایش دما و کمبود بارندگی احتمال افزایش مصرف در پیک تابستان وجود دارد که امیدواریم با فرهنگ سازی و مدیریت مصرف توسط مشترکین و کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف در سطح استان در سالجاری نیز همچون سال گذشته بدون قطع برق سپری کنیم.

وی، در این خصوص عنوان کرد: باتوجه به کاهش نزولات آسمانی و تبع آن کاهش ظرفیت تولیدی نیروگاه های برقی آبی و همچنین رشد بار مصرفی سالیانه به میزان ۵ الی ۷ درصد و همچنین باتوجه با توجه به پیش بینی افزایش دما در فصل تابستان از سوی سازمان هواشناسی درصورت عدم همکاری و رعایت نکردن الگوی مصرف بهیه برق امکان خاموشی در ساعت پیک ظهر و شب خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، در خصوص توصیه های خود به مردم در خصوص مصرف بهینه برق، گفت: در راستای کاهش و مدیریت مصرف برق در ساعت های پیک ظهر و پیک شب از لوازم برقی پرمصرف به طور همزمان استفاده نشده و با تظیم دمای کولر از ۲۳ تا ۲۵ درجه ضمن افزایش عمر و کارآیی کولر برق مصرفی و هزینه های آن را کاهش دهیم.

وی، ادامه داد: همچنین به هنگام ترک منزل، اداره و محل کار از خاموشی چراغ ها و لوازم سرمایشی اطمینان حاصل کرده و و با خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده بیشتر از روشنایی روز در مصرف برق صرفه جویی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار