امام‌جمعه حومه شرقی یزد:

کتاب، عامل رشد معنوی و فرهنگی جامعه است

یزد (پانا) - امام‌جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به برگزاری دومین دوره کتاب سال استان یزد، گفت: کتاب، عامل رشد معنوی و فرهنگی جامعه است.

کد مطلب: ۸۲۶۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کتاب، عامل رشد معنوی و فرهنگی جامعه است

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی بر توجه مسئولان به برگزاری رویداد فرهنگی کتاب سال یزد تأکید کرد و گفت: هر زمینه‌ای که بتواند فرهنگ کتاب‌خوانی را تقویت کند و آن را در سطح جامعه رونق دهد، امری پسندیده بوده و باید موردتوجه قرار گیرد.

وی، نیازسنجی و تشخیص گرایش‌های مردمی در موضوع کتاب را از دست آورده‌ای رویداد فرهنگی کتاب سال یزد دانست و اظهار داشت: در برگزاری چنین رویدادهایی با اقبال عمومی مردم می‌توان تشخیص داد که چه محتواهایی اعم از حوزه‌های قانونی، اجتماعی، دینی و... موردتوجه قرار می‌گیرد و در راستای بهبود ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت این حوزه‌ها کوشید.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه بیان داشت: برگزاری این دوره‌های فرهنگی در استان سبب ارتقا معنوی مردم در پرتو مطالعه است.

مدرسی با اظهار تأسف از پایین بودن سرانه مطالعه در استان یزد، تصریح کرد: سرانه مطالعه در استان یزد باید بیش از آنچه هست باشد؛ ما در زمینه مطالعه دچار ضعف‌هایی هستیم که اگر بسترسازی مناسبی صورت گیرد و نیازسنجی شود استقبال از کتاب و کتاب‌خوانی مطلوب خواهد شد.

این مقام مسئول افزایش سرانه مطالعه و توجه به کتاب و کتاب‌خوانی را عامل رشد معنوی و فرهنگی جامعه دانست.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره معرفی و تبیین فرهنگ یزد از طریق کتاب، خاطرنشان کرد: اگر محتوای کتب دومین دوره کتاب سال استان یزد قوی و قابل دفاع باشد در معرفی فرهنگ اصیل یزد نقش قابل‌توجهی خواهد داشت و در مقابل نیز اگر دربردارنده محتوای ضعیفی باشد نقش منفی را برای فرهنگ بومی ما ایجاد خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار