امام جمعه قاین:

سخاوت و حلم و سفره داری امام حسن(ع) الگویی برای مسلمانان باشد

قاین (پانا) ـ امام جمعه قاین گفت:امام حسن مجتبی(ع)یکی از اسوه های حسنه و الگوهای پسندیده ما هستند و حلم و بردباری را باید از این امام یاد گرفت.

کد مطلب: ۸۲۶۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
سخاوت و حلم و سفره داری امام حسن(ع) الگویی برای مسلمانان باشد

حجت الاسلام علی رحمانی امام جمعه قاین در خطبه های این هفته نماز جمعه قاین با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و درادامه مباحث گذشته نمازجمعه در خصوص ربا با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین علی(ع) گفت: ایشان بارها با تذکر به بازاریان و تاجران فرموده اند مسائل فقهی و کسب و کار حلال را فراگیرید و آنگاه درِ تجارت خانه خویش را بازکنید .به خدا قسم تشخیص ربا دراین امت اسلامی سخت تر از راه رفتن مورچه برروی سنگ سیاه است.

وی درادامه به پرداخت وام به متقاضیان و دریافت سود های کلان اشاره کرد و گفت: مسئله دیرکرد وام ها مورد نقد اکثر فقها بوده است و هروامی که شرطی برای آن گذاشته می شود منتهی به ربا می شود .

امام جمعه قاین با بیان اینکه در فقه اسلامی اگر تجارتی صورت می گیرد سود توافقی است وضرر فقط بر عهده صاحب پول است گفت:اما در بانکها ضرر متوجه صاحب پول نیست و ضررآن بر عهده شخصی است که وام را دریافت می کند .

وی ادامه داد: هر شغلی با جان و مال مردم سر وکار داشته باشد آن شغل مخاطره آمیز است و در بانک هم که متصدیان با مال و جان مردم سرو کار دارند و لذا درخواست ما هم این است که متولین خود را هم درد مردم بدانند و در ضمانت نامه هایی که از مردم دریافت می کنید مراعات بیشتری را داشته باشید.

حجت الاسلام رحمانی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه به ولادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسن مجتبی(ع)یکی از اسوه های حسنه و الگوهای پسندیده ما هستند و حلم و بردباری را باید از این امام یاد گرفت.

وی به شهادت امام حسن(ع) و حضور مروان بن حکم در مراسم تشییع جنازه ایشان ، شخصیتی که بدترین ناسزاها را در پای منبر های خود بر امام حسن(ع) روا داشته است وگریه های این حاکم با همه ظلمی که به امام داشته است اشاره کرد و گفت: وقتی امام حسین (ع) از مروان سوال کرد که چرا این قدر گریه می کنی وی پاسخ داد: با کسی آن رفتار ها را کردم که حلمش از کوه سنگین تر بود و این جای بسی افتخار است که دشمن ائمه از حلم و بردباری ایشان چنین می گوید.

وی ادامه داد: حلم و بردباری آن فضیلت اخلاقی که افراد شقی همچون مروان بن حکم را به زانو در می آورد و لذا باید این صبر و شکیبایی برای همگان الگو باشد.

خطیب جمعه قاین ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) به دلیل سخاوت و سفره داری به کریم آل طه مشهور هستند

وی در ادامه سخنان خود به فوت دوتن از یاران امام خمینی(ره) در ماه رمضان امسال اشاره کرد و گفت: سید مهدی طباطبایی از جمله شخصیت هایی بود که موضوع کاپیتولاسیون را به امام خمینی(ره) خبردادند شد وسخنرانی های امام خمینی (ره) و اقداماتشان جرقه پیدایش انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

وی افزود: حال عده ای حرکتی را که از غرب شروع شده است و درایران هم عوامل آنها کمک می کنند تا رژیم ستمگر گذشته را تطهیر کنند در حالی که با کاپیتولاسیون هراقدام فجیعی را آمریکا و دشمنان ما می توانستند درکشور انجام دهند و حق محاکمه درایران را نداشتیم..و بسیاری از حرکات را که از نظر ما ناهنجاری است و از نظر آنها هنجار است می خواستند در کشور داشته باشند.

حجت الاسلام رحمانی به فوت آیت الله حسنی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت: این شخصیت در قبل انقلاب وپس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را ایفا کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار