ابقای دبیر کل اعتماد ملی، سردرگمی قائم مقام

تهران (پانا) - شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بار دیگر با استعفای دبیر کل در حصرش مخالفت کرد.

کد مطلب: ۸۲۶۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ابقای دبیر کل اعتماد ملی، سردرگمی قائم مقام

کنگره حزب اعتماد ملی چند روز پیش با حاشیه‌های بسیار برگزار شد، کنگره‌ای که طی آن رسول منتجب‌نیا، قائم مقام این حزب به نشانه اعتراض سالن را ترک کرد، اینکه این کنگره با سلامت پایان یافت یا نیمه کار ماند خود محل مناقشه است اما آنچه اعضای این حزب را امروز بیش از پیش دل نگران کرده، استعفای دبیر کل است.

مهدی کروبی پیش از این در حصر استعفای خود را تقدیم شورای مرکزی این حزب کرده بود که با مخالفت مواجه شد.

این‌بار نیز با وجود فراز و فرودهای ایجاد شده در زمینه رفع حصر و تعیین زمان‌های مختلف برای این کار از سوی منابع غیررسمی، کروبی در نامه‌ای بلندبالا استعفای خود را رسما تقدیم اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی کرد.

رحمت الله بیگدلی، از اعضای حزب اعتماد ملی پذیرش استعفای کروبی را به معنای قبول بحران مشروعیت برای اعتماد ملی دانست و متذکر شد که با پذیرش این استعفا این حزب عملا منحل خواهد شد.

الیاس حضرتی از اعضای شورای مرکزی این حزب نیز در اظهار نظر جداگانه‌ای پیش‌بینی کرد که استعفای مهدی کروبی با مخالفت شورای مرکزی این حزب مواجه شود.

بالاخره جلسه حزب اعتماد ملی برگزار شد و اعضای شورای مرکزی این حزب با رأی قاطع با استعفای دبیرکل خود مخالفت کردند.

حضرتی در توصیف آنچه در جلسه شورای مرکزی این حزب گذشته می‌گوید: «اعضا عاشقانه به حاج آقا علاقه‌مند هستند. تقاضای اعضای حزب از شورای مرکزی حزب نیز همین بود که حاج آقا کروبی دبیرکل بمانند به همین دلیل با استعفای ایشان به‌طور قاطع و با اکثریت آرا مخالفت شد.»

او اضافه می کند: «به برخی بداخلاقی‌ها در فضای مجازی دامن زده می‌شود و این موضوع مرا متاثر کرده است که در فرصت مناسب به آنها پاسخ خواهم داد.»

این نماینده مجلس درباره برخی اختلافات موجود در این حزب نیز بیان می‌کند: «ما در حزب اعتماد ملی شاهد اختلاف‌نظر میان دو گروه از دوستان درباره شیوه کار هستیم. باید بر این موضوع تاکید کنم که این اختلاف‌نظر استراتژیک و اساسی نیست.»

بررسی استعفای منتجب‌نیا؛ شاید وقتی دیگر

از آن سوی میدان نیز رسول منتجب‌نیا پس از استعفای رفیق روزهای نه‌چندان دور و دبیرکل امروز حزب، طی نامه‌ای رسما استعفای خود را از قائم مقامی حزب اعتماد ملی به اعضای شورای مرکزی این حزب تقدیم کرد.

اما به همان میزان که پیش‌بینی رد استعفای کروبی از سوی شورای مرکزی اعتماد ملی کار آسانی بود،پیش‌بینی آینده استعفای منتجب نیا کار سختی است.

امروز در اعتماد ملی عملا دو دسته وجود دارد: یکی دوستان و نزدیکان حضرتی و دیگری نزدیکان منتجب‌نیا، حضرتی می‌گوید اختلاف این دو دسته در اعتماد ملی بر سر شیوه اجرای کار است اما شنیده‌ها حاکی از اختلاف بر سر برخی مسائل به ویژه چگونگی نگاه به انتخابات‌های پیش‌‌رو است.

با تمام این تفاسیر چاره‌ای جز صبر برای مشخص شدن نتیجه بررسی حزب اعتماد ملی نیست و باید دید منتجب‌نیا به فعالیتش در این حزب ادامه خواهد داد یا خیر.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار