قیمت تضمینی محصول گندم در سال جاری تعیین شد

کرج (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی از پیش بینی برداشت حدود ۸۰ هزار تن گندم ، جو و کلزا در استان البرز در سال زراعی ۹۶-۹۷ خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۶۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
قیمت تضمینی محصول گندم در سال جاری تعیین شد

سید مجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص برداشت و خرید تضمینی محصولات گندم ، جو و کلزا در استان البرز گفت : در سال زراعی ۹۶-۹۷ اراضی کشت گندم استان ۱۰۱۴۸ هکتار با پیش بینی تولید حدود ۵۴ هزار تن ، اراضی کشت جو استان ۴۹۸۵ هکتار با پیش بینی تولید حدود ۲۴۰۰۰ تن و کشت کلزای استان ۷۰۵ هکتار با پیش بینی تولید حدود ۱۹۷۴ تن می باشد. که البته با توجه به وضعیت جوی اوایل سال و بارندگیها احتمال نوسانات تناژ وجود دارد.

موسوی افزود: زمان برداشت محصولات با توجه به وضعیت آب و هوایی پیش بینی می شود از ۱۵ خرداد از مناطق جنوبی استان آغاز و تا اواخر تیر ماه ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ضمن تاکید بر برنامه ریزی مناسب و هماهنگی در موضوعات برداشت، حمل، خرید و پرداخت وجه محصول خریداری شده بیان داشت: ۶ دستگاه کمباین بومی و و حدود۸۰ دستگاه کمباین مهاجر در بحث برداشت محصولات در سطح استان فعال خواهند بود ، همچنین تعداد ۱۱ اکیپ شبکه ناظر بر برداشت محصولات در این مدت نظارت خواهند نمود .

وی تعداد مراکز خرید کندم را ۵ مرکز، جو ۲ مرکز و کلزا را یک مرکز درسطح اسنان اعلام و عنوان نمود : قیمت تضمینی محصول گندم در سال جاری ۱۳۰۰۰ ریال ، جو ۱۰۳۰۰ ریال و کلزا ۲۸۶۶۵ ریال مشخص شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار