جدال توئیتری ابوطالبی و جلیلی بر سر برجام

آشنا: ببینید دشمن دانا و دوست نادان چه بر سر کشور آوردند

تهران (پانا) - مشاور رئیس جمهوری کشورمان با رئیس تیم مذاکره کننده رئیس جمهوری سابق ایران بر سر برجام به جدال مچازی پرداختند.

کد مطلب: ۸۲۶۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
جدال توئیتری ابوطالبی و جلیلی بر سر برجام

حمید ابوطالبی، مشاور حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان در شبکه اجتماعی توئیتر پاسخ سعید جلیلی، رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در دوران محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق را داد.

ابتدا سعید جلیلی، برجام را مانند یک ماشین دانست که با قیمت به مراتب گزاف خریداری شده است، وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«‏برجام مانند این بود که ماشین یک میلیونی را به مبلغ یک میلیارد خریداری کنیم اماطرف مقابل بعد از آنکه بخشی از پول را از ما گرفت، از دادن ماشین خودداری کند و با ماشین فرار کند و بعد شرکای او به شما بگویند باید بقیه اقساط ماشین را بدهید و بعد هم گفته شود یک مزاحم از معامله خارج شد!!»

حمید ابوطالبی نیز در ادامه پاسخی تند به اظهارات و قیاس سعید جلیلی داد و یادآوری کرد که نوع مذاکره وی بود که ایران را به ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل متحد فرستاد، وی در صفحه شخصی خود نوشت:

«‏شما شش سال پشت فرمان این ماشین بودید؛ آنقدر از چراغ قرمز گذشتید، ورود ممنوع رفتید، توقف مطلقا ممنوع ایستادید و...تا خسارت ها و جریمه‌های آن،هزاران برابر قیمت ماشین شد.سپس ماشین را به دره فصل هفت منشور انداختید و گفتید اینها کاغذپاره است!
‏این ارثیه دوران شوم ماشین‌بازی و تمرین رانندگی جنابعالی است.»

پیش از این نیز حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در پاسخ به اظهارات جلیلی، ضمن انتخاباتی خواندن آن ها یادآوری کرد که در دوران حضور وی به عنوان مذاکره کننده ارشد در دولت محمود احمدی نژاد، نفت کشورمان به زیر قیمت واقعی فروخته میشده است.

آشنا در رشته توئیتی خطاب به جلیلی نوشته است:

«جلیلی: اینکه اوباما بعد از # برجام گفت اگر توافق صورت نمی گرفت، تحریم ها خود به خود فرو می پاشید عین واقعیت است.براساس اعلام رسمی مسئولین وقت وزارت نفت و اذعان مسئولین فعلی در سالهای 90 تا 92 در اوج تحریم ها بیشترین سکوهای نفتی در حال فعالیت بودند که این مساله باعث تعجب دشمنان بود.

خدمتشان عرض می شود: 1. به سخنان اوباما که برای مصرف داخلی در آمریکا بیان شده استناد می کنید و آن را برای مصرف داخلی در ایران خرج می کنید. سخنان ظریف را که برای مصرف خارجی در آمریکا بیان شده را هم برای مصرف داخلی در ایران خرج می کنید. شما کلا مرد سیاست داخلی هستید نه سیاست خارجی.

2. بر این مبنا در دوره شما هم مذاکره لازم نبود چون تحریم ها خود به خود فرو می پاشید. نمی دانستم تا این حد به سخنان اوباما باور داشتید و آن را عین واقعیت می دانستید. آیا به سخنان ترامپ هم به همین مقدار اعتماد دارید؟

3. بیشترین تعداد سکوهای نفتی که در حال فعالیت بودند چه مقدار نفت تولید می کردند؟ چه مقدار نفت صادر می شد؟ چقدر زیر قیمت صادر می شد؟ چقدر پول آن باز می گشت و وارد اقتصاد می می شد؟ چند بابک(زنجانی) و رضا(ضراب) و ... از آن ارتزاق می کردند؟

اگر سفرها و بازدیدهای تبلیغاتی و پیش انتخاباتی اجازه داد لطفا کتاب هنر تحریم ها نوشته نفیو معمار تحریم های ایران را مطالعه کنید. بعد از خواندن این کتاب با وجدانتان خلوت کنید و ببینید دشمن دانا و دوست نادان چه بر سر کشور آوردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار