رئیس اداره میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس

نمایشگاه تخصصی دائمی صنایع دستی در گنبدکاووس برپا شود

گرگان(پانا)-رئیس اداره میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس با بیان اینکه تا پایان سال, یک هتل در شهرستان گنبدکاووس در مجاورت دریاچه مصنوعی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: مشکل عمده هنرمندان صنایع دستی بازار فروش است که با برپایی نمایشگاه دائمی حل می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۶۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه تخصصی دائمی صنایع دستی در گنبدکاووس برپا شود

امیر علی گل چشمه, در مراسم افتتاح غرفه سوزن دوزی سنتی در گنبدکاووس اظهار داشت: در این غرفه, نخ‌هایی از الیاف طبیعی پنبه تهیه و مراحل تهیه پارچه, طراحی سوزن‌دوزی با دست و سنتی انجام می‌شود.

وی افزود: این نوع صنایع دستی توسط یک خانم و با اشتغال 4 خانم دیگر توسط این هنرمند راه‌اندازی شده و یک کار حدود 5 روز فرصت نیاز دارد.

رئیس میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: با توجه به شعار سال توسط مقام معظم رهبری, به نظر می‌رسد بهترین و مهم‌ترین تحقق این شعار در حوزه صنایع دستی باشد, زیرا علاوه بر حمایت از کالای ایرانی, سبب اشتغالزایی خانم‌ها و بانوانی خواهد شد که در کنار خانه‌داری می‌توانند به این صنعت بپردازند و ضمن حفظ آن, و عرضه به جهانیان چرخه اقتصاد را نیز حرکت دهند.

وی یادآور شد: مهم‌ترین مشکل در این حوزه, بازار فروش است و ما موظفیم تا فرصت‌هایی را برای فروش صنایع‌دستی ایجاد کنیم که در این راستا, در گرگان و گنبدکاووس, نمایشگاه‌های تخصصی به صورت فصلی برپا می‌شود.

گل‌چشمه تاکید کرد: با ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی می‌توان با کمترین هزینه, بیشترین بهره‌وری را ایجاد کرد, به صورتی که در هر اشتغال اگر به یک میلیارد ریال سرمایه نیاز باشد در این حوزه با 150 میلیون ریال یک اشتغال ایجاد می‌شود.

وی گفت: گنبدکاووس با وجود تنوع اقوام, دارای صنایع دستی بسیاری است و قوم ترکمن با توجه به تنوع در صنایع دستی و غذاهای سنتی می‌تواند جایگاه و ظرفیت خوبی برای عرضه صنایع دستی و رونق و توسعه در این حوزه باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس با اشاره به عدم وجود هتل و اقامتگاه مناسب برای گردشگران در شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در سنوات گذشته نسبت به احداث هتل و اقامتگاه برای گردشگران خارجی و داخلی کم‌توجهی و بی‌مهری شده است, همه توان و تلاش خود را داریم تا بتوانیم در این حوزه به نقطه مطلوب برسیم.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری, یک هتل در شهرستان گنبدکاووس در مجاورت دریاچه مصنوعی به بهره‌برداری خواهد رسید.

گل چشمه تصریح کرد: در حوزه گردشگری, نگاه و توجه ما به راه‌اندازی بوم گردی در روستاهای با هدف گردشگری است تاضمن آشنایی گردشگران داخلی و خارجی به آداب و رسوم مردمان روستاها و مشارکت در تهیه غذاهای سنتی, دوشیدن شیر و تهیه سبزیجات مورد نظر از اراضی اطراف بوم‌گردی, بتوانیم هزینه‌های گردشگران را کاهش دهیم.

وی گفت: در حال حاضر در راستای احداث بوم گردی, 10 موافقت اصولی اخذ شده که یکی از این طرح‌ها در حال اجرا است.

رئیس میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: بنا داریم جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری را در شهرستان با مشارکت و همکاری تشکل های مردم نهاد و سمن‌ها پر رنگ کرده و سرمایه‌گذارانی که توانمند بوده و در فضای سالم سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند را حمایت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار