معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

بیش از ۵۶ هزار نفر در استان اردبیل جامعه هدف سواد آموزی هستند

اردبیل (پانا) - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۵۶ هزار و ۸۳۸ نفر از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله استان جامعه هدف سواد آموزی هستند.

کد مطلب: ۸۲۶۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۵۶ هزار نفر در استان اردبیل جامعه هدف سواد آموزی هستند

یوسف احمدی افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سرشماری سال ۹۵ در حال حاضر ۵۶ هزار و ۸۳۸ نفر از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله استان جامعه هدف سواد آموزی هستند .

وی با بیان اینکه بطور میانگین هر سال ۲۰ هزار نفر از جمعیت بی سواد استان کاهش می یابد، اظهار کرد: برای رساندن جمعیت بی سواد استان به صفر تا سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی شده است .
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان از آسیب های اجتماعی مختلف از جمله طلاق به عنوان عوامل مهم در افزایش جمعیت بی سواد در جامعه استان یاد کرد و گفت: بر اساس قوانین جاری کشور اولیای فرزندانی که به هر عنوان از فرستادن فرزندان نیاز به تحصیل خود به مدرسه ممانعت کنند، به مراجع قضایی معرفی می شوند .

احمدی با بیان اینکه مشکل اعتباری و پولی برای اجرای کامل طرح ریشه کنی بی سوادی از جامعه و جمعیت استان وجود ندارد اظهار کرد: حق بیمه و حقوق آموزش دهندگان پرداخت شده و آموزش دهنندگان بر اساس قرارداد متعهد به آموزش ۴۰۰ ساعته بی سوادان در پنج ماه برای قبولی یادگیرندگان در آزمون پایان دوره هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار