محتوای آموزشی کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور بررسی شد

تهران (پانا) - محتوای آموزشی کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور با حضور علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش بررسی شد.

کد مطلب: ۸۲۶۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
محتوای آموزشی کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور بررسی شد

نشست شورای سیاست‌گذاری تدوین محتوای آموزشی کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور امروز با حضور علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای آموزشی، زهرا مظفر معاون مدیرکل، علی نقی یزدان‌پناه مشاور معاون پرورشی و فرهنگی و سیدمجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در دفتر معاونت برگزار شد.

رمضانی در این جلسه بر نقش انجمن‌‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی تاکید کرد و گفت: «باید تلاش شود در هر حوزه کانون‌ها فعالیت‌های چشمگیری داشته باشند زیرا این کانون‌ها متعلق به آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و کشور هستند.»

او ادامه داد: «برای انجمن‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی سرفصل مشخصی تعیین شود تا بتوان فعالیت‌ها را ساماندهی کرد.»

هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش پرورش شهرستان‌های استان تهران بر تداوم این نشست‌ها تاکید کرد و گفت: «باید برای تقویت انجمن‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور تفویض اختیار صورت گیرد.»

او به اهمیت فعالیت کانون‌ها اشاره کرد و ادامه داد: «بازنگری در فعالیت‌های کانون‌ها مثمرثمر است باید در مزیت‌های کانون‌هایمان سرمایه گذاری کنیم.» هاشمی گفت: «در شهرستان‌های استان تهران ۷۰ نوع زمینه را برای اوقات فراغت امسال درنظر گرفتیم تا پایگاه‌های تابستانی برنامه‌های خود را تعیین کنند.»

ازهری، مدیر عامل موسسه منادی تربیت هم بر لزوم تشکیل شورای سیاست‌گذاری تاکید کرد و گفت: «شورای سیاست‌گذاری با حضور پیشکسوتان قابل تشکیل است همچنین اهداف سند تحول بنیادین باید در بحث کانون‌ها مورد توجه باشد.»

او درباره محتوای آموزشی انجمن‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را ارائه کرد.

علی‌نقی یزدان‌پناه، مشاور معاون پرورشی و فرهنگی در ادامه این جلسه بر ایجاد باور برای مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی تاکید کرد و گفت: «باید به دانش‌آموزان احساس مسئولیت داشته باشیم تا کانون‌ها در مسیر احیای خود گام بردارند.»

او گفت: «در فعالیت‌های عمومی کانون طرح یک روز در کانون یا کانون مدرسه را داشتیم و مربیان برای دانش‌آموزان فعالیت‌های مختلفی را ارائه می‌دادند این موضوع در یک جایی متوقف شد.»

یزدان‌پناه پیشنهاد داد هر دانش‌آموز ابتدایی یک روز در طول سال از کانون‌های فرهنگی تربیتی بازدید کنند.

مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت‌های مهارتی توصیه کرد که با هماهنگی دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش، به دانش‌آموزان آموزش‌های مهارتی داده و به آنان به عنوان کارآفرین گواهینامه‌های مهارتی ارایه شود.
او درباره انجمن‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی گفت: «باید به فراخور هر کانون در هر منطقه به تناسب تعداد دانش‌آموزان انجمن داشته باشیم.»

مظفر هم در این جلسه پیشنهاد داد دستورالعملی تعیین شود تا وظایف در اختیار مدیران کانون قرار گرفته شود. او گفت: «باید زمینه کانون‌ها را طوری فراهم کنیم تا در برنامه عملی مدرسه نقش دانش‌آموز پررنگ شود.»

اسماعیل بحری‌زاده مشاور مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت بر اجرایی کردن ایده‌ها تاکید کرد و گفت: «باید در تعیین معیارها برای تحقق ایده‌ها دقت داشته باشیم.»

او ادامه داد: «به یک نگاه آینده پژوهانه برای تدوین برنامه‌ها نیاز داریم. تدوین سرفصل‌ها برای کانون‌های فرهنگی و تربیتی مهم است.»

بحری‌زاده بر آموزش مربیان و مدیران کانون متناسب با اقتضائات جامعه تاکید کرد و گفت: «لازم است وضعیت گذشته و اکنون کانون‌ها را بررسی و برای فعالیت آن‌ها چشم اندازی تعریف کنیم.»

مشاور مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت در پایان بر داشتن تصمیمات دانش بنیان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار