وزیر علوم تأکید کرد: لزوم بهره مندی ازظرفیت هموطنان خیر مقیم خارج کشور

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشستی با جمعی ازخیرین حامی علم و فناوری با تاکید بر لزوم بهره مندی ازظرفیت هموطنان خیر مقیم خارج از کشور گفت در این خصوص باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد تا بتوان به صورتی منسجم و در قالبی خارج از ارتباطات دولتی از کمک‌ها و مساعدت‌های آنان بهره‌مند شد.

کد مطلب: ۸۲۶۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم تأکید کرد: لزوم بهره مندی ازظرفیت هموطنان خیر مقیم خارج کشور

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، غلامی در این نشست با قدردانی از فعالیت وزرای قبلی در خصوص ارتباط مستمر با خیرین حامی علم و فناوری اظهار داشت: در این دوره نیز این فعالیت‌ها به صورتگسترده و با سازماندهی وسیع‌تر ادامه خواهد داشت.

وزیر علوم با تقدیر از خیرین آموزش عالی که همگی خواهان گسترش علمو فناوری در کشور هستند، اظهار داشت: در برخی از دانشگاه‌ها بنیاد خیرین آموزش عالی تاسیس شده و سعی دارند به عنوان هسته‌های محلی در دانشگاه‌ها موارد مساعدت خیرین را بررسی و اجرا کنند و ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم هم موظف است این هسته‌های دانشگاهی را به صورت یک شبکه منسجم مورد حمایت قرار دهد.

غلامی با بیان اینکه یکی از کمک‌های مهم و تاثیرگذار خیرین در بخش ساخت و سازهای دانشگاهی، انجام پنجاه درصدی این نوع از ساخت و سازها است، گفت: نشست‌ها با خیرین بزرگوار آموزش عالی باید بهصورت مستمر برگزار و مباحث و پیشنهادات مطرح شده در این نشست‌ها به صورت کارشناسی پیگیری شود.

وزیر علوم یاد و خاطره مرحومان خیر دکتر تجدد، دکتر شهرستانی، دکتر باقرزاده، دکتر ابریشم چیان، فردوس و همسرشان را که در یک سالاخیر دار فانی را وداع گفته‌اند، گرامی داشت و برای آنان طلب آمرزش و مغفرت کرد.

پیش از سخنان وزیر علوم، دکتر حسین عسکریان ابیانه، مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم با بیان اینکه وظیفه ما در وزارت علوم، تسهیل امور خیرین است، گفت: هدف ما در ستاد خیرین وزارت علوم، گسترش فعالیت‌های خیرین و حامیان علم و فناوری از لحاظ کمی و کیفیاست.

وی با اشاره به علاقه مندی دانش آموختگان خیر ایرانی مقیم خارج از کشوربرای پیوستن به بنیادهای خیرین در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: در خصوص ساخت و ساز خیرین در دانشگاه‌ها باید جدیت بیشتری از سوی مسئولان صورت گیرد و همچنین در خصوص نگهداری از این سازه‌های دانشگاهی باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

عسکریان ابیانه از خیرین حامی علم و فناوری درخواست کرد، علاوه بر ساخت و سازهای دانشگاهی که امری بسیار لازم و خدا پسندانه است، در اموری همچون علم آفرینی و کارآفرینی نیز بیش از پیش همت گمارند.

بر اساس این گزارش محمد تقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز با بیان اینکه حضور در جمع خیرین برکات زیادی دارد، گفت: خیرین فراوانی هستند که در کشورمان به صورت منسجم و با همدلی فعالیت می‌کنند که از خیرین مدرسه سازو دانشگاه سازمی توان به عنوان نمونه‌هایی از این بزرگواران نام برد.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته‌ای برای جمع آوری اطلاعات جامع خیرین به صورت یک بانک اطلاعاتی گفت: بسیاری از خیرین ایرانی خارج از کشورنمی‌توانند در امور خیریه داخل کشور شرکت کنند و لازم است سریعاً بسترهای این کار فراهم شود.

در این نشست تعدادی از خیرین و حامیان آموزش عالی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود، دیدگاه‌ها و نظرات خود را با وزیر علوم در میان گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار