افزایش کشفیات گویای وضعیت نامناسب قاچاق کالاست

کرمان (پانا) - فرماندار کرمان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کرمان با اشاره به اینکه شعار سال حمایت از کالای ایرانی است و قاچاق معضلی است که در تضاد با شعار سال گفت: برای مقابله با این معضل تلاش جدی و پای کار آمدن تمامی ارگان ها ضروری است.

کد مطلب: ۸۲۶۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش کشفیات گویای وضعیت نامناسب قاچاق کالاست

علی بابایی گفت: ائمه جمعه و جماعات و خطبا باید از فرصت شبهای قدر برای آگاهی بخشی به مردم نهایت استفاده را ببرند.

بابایی افزایش کشفیات قاچاق در سال گذشته و دو ماهه اول سال جاری را از یک طرف نشان دهنده تلاش نیروی انتظامی و از سوی دیگر گویای وضع نامناسب قاچاق کالا است چرا که قطعا چندین برابرِ کشفیات ، کالا وارد بازارهای استان شده است.

رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کرمان با تاکید بر عدم کلی گویی مدیران و نیاز به اقدامات جدی مسئولین ذیربط افزود : زمانی که حضرت امام فرمان جنگ را صادر فرمودند ، همه خود را مکلف به اجرا دانستند حتی نوجوان های 14 ، 13 ساله هم به جبهه رفتند امروز هم دستور ولی امر و رهبر انقلاب حمایت از کالای ایرانی است و همه ملزم به اجرای آن هستند.

وی اضافه کرد: کیفیت اجناس ایرانی در بسیاری از موارد در حد استانداردهای دنیاست برخی از محصولات کشاورزی استان ارگانیک هستند. باید یک فضای تبلیغی و ارشادی ایجاد کرد اینکه هنوز از چین جنس وارد می شود و ما مصرف میکنیم ناشایست است.

  • کرمان با اشاره به نقش مهم اصناف و اتحادیه ها در این زمینه افزود: اگر اصناف مشتری جنس خارجی نباشند خود به خود اجناس قاچاق از بازار برچیده خواهند شد.

در ادامه شهریاری مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری از افزایش کشفیات در دو ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 96 خبر داد و افزود : دشمن در پی ضربه زدن به اقتصاد کشور است ما باید با فرهنگ سازی مردم را به استفاده از کالای ایرانی تشویق کنیم .

وی از کیفیت بالای محصولات تولید داخل خبر داد و افزود : در گلباف 230 خانه به تولید پوشاک مشغول هستند به طوری که ظرفیت پذیرش سفارشات آنها تا پایان سال به اتمام رسیده است.

وی در ادامه گفت : به دنبال سرنخ هایی از افرادی هستیم که به صورت سازماندهی شده به قاچاق می پردازند.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری با تاکید بر نقش ائمه جمعه در مقوله آگاهی بخشی به مردم مبنی بر استفاده از کالای ایرانی ، خواستار همکاری هرچه بیشتر ائمه جمعه در این باره شد.

میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان از آمار بالای کالای قاچاق خبر داد و گفت: کرمان در مسیر ورود و خروج قاچاق به داخل و خارج کشور قرار دارد. وی در راستای فرهنگ سازی از صدا و سیما تشکر کرد و افزود باید بیش از پیش در زمینه فرهنگ سازی کار شود و مردم همراه با مسئولین باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار