مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر: 18 هزار دانش آموز بدو ورود دبستان تحت پوشش سنجش قرار می گیرند

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طبق پیش بینی در سال تحصیلی 98-97 تقریبا 18 هزار دانش آموز بدو ورود مورد سنجش قرار می گیرند و شروع سنجش از 10 تیر 97 خواهد بود و تا 31 شهریور 96 ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۸۲۵۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر: 18 هزار دانش آموز بدو ورود دبستان تحت پوشش سنجش قرار می گیرند

ناصر کرمی در نشست ستاد طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر اظهار داشت: اجرای طرح سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان الزامی و ضروری است.

کرمی ادامه داد: در سال تحصیلی 97-96، بیش از 23 هزار دانش آموز بدو ورود در طرح سنجش شرکت کردند که از این آمار بوشهر بیشترین و خارک کمترین دانش آموز را در طرح سنجش داشته است.

وی تصریح کرد: طبق پیش بینی در سال تحصیلی 98-97 تقریبا 18 هزار دانش آموز بدو ورود مورد سنجش قرار می گیرند و شروع سنجش از 10 تیر 97 خواهد بود و تا 31 شهریور 96 ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از 10 تیر 97 تا 15 مرداد 97 نیز طرح جهش تحصیلی اجرا می شود افزود: هزینه بخش اولیه طرح جهش تحصیلی 750 هزار ریال است و این هزینه برای بخش اولیه سنجش نوآموزان 250 هزار ریال خواهد بود.

کرمی یادآور شد: پوشش تحصیلی دانش آموزان باید براساس اصول و کارشناسی شده انجام شود تا اثر بخشی بهتری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: پایگاه سنجش باید نوآموز را با کلیه نارسایی ها ، مشکلات و توانایی ها شناسایی کند تا مدیر مدرسه به همراهی معلم مربوط با شناخت کافی از دانش آموز، تحصیل را برای آن ها تسهیل کنند.

وی بیان کرد: سنجش در دوره ابتدایی یک هدایت تحصیلی است این هدایت تحصیلی همانند دوره دبیرستان است که دانش آموز با استفاده از درک توانایی ها می توانند موفق باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در این زمینه نیاز است مردم با آگاهی بیشتری با موضوع روبرو شوند و با استفاده از اطلاع رسانی وسیع در سطح استان، آگاهی آنان ارتقا داده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در سنجش، همراهی والدین بیش از پیش حس می شود تا اگر اختلالی در یک دانش آموز نمود داشت این دانش آموز با همکاری معلم و ولی دانش آموز در طول سال تحصیلی ضرری را متوجه خود نبیند.

وی افزود: پذیرش دانش آموزان بدون سنجش تخلف محسوب می شود و مدیر مدرسه باید به این درک برسد مداخله به هنگام و برطرف کردن مسئله بسیار مهم است.

کرمی خاطر نشان کرد: عدم سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانش‌آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: ارزیابی و سنجش سطح سلامت عمومی و آمادگی تحصیلی، بینایی و شنوایی دانش‌آموزان‌ بدو ورود به دبستان از رویکرد‌های اجرای طرح سنجش این دانش آموزان است.

وی با تاکید بر اینکه عدم شناسایی و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد، گفت: همچنین عدم سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانش‌آموزان می‌شود.

کرمی در پایان متذکر شد: تشخیص و شناسایی به‌موقع نارسایی‌های جسمی، کمک به بهبود کیفی آموزش، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی از اهداف اصلی اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار