تشکیل بسیج ، یکی از بزرگترین شاهکارهای مدیریتی امام خمینی(ره)بود

خرم آباد ( پانا ) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان ، گفت:تشکیل بسیج ، یکی از بزرگترین شاهکارهای مدیریتی امام خمینی(ره)بود.

کد مطلب: ۸۲۵۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل بسیج ، یکی از بزرگترین شاهکارهای مدیریتی امام خمینی(ره)بود

محمد حسین احمدی درنخستین جلسه شورای مرکزی کانون بسیج فرهنگیان با حضور مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و مسولین آموزش وپرورش افزود: امام بسیج را مدرسه عشق، شجره طیبه، لشکر مخلص خدا و میقات پابرهنگان خواند که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند».

وی تصریح کرد : تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد و اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود .

معاونت پژوهش،تحقیقات وفن آوری آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: بسیج نمادی از کلید واژه‌های برتری ، سروری، یاری‌گری و جهادگری است که هر کدام دریایی معنا را با خود به همراه دارند.
علی عبدی پور، بسیج فرهنگی و فرهنگ بسیجی را یک روحیه و تفکر در آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: بسیج در تمام عرصه‌ها با صلابت ورود کرده و هرجا نشانی از بسیج باشد جهادگری و ایثارگری در آن هویداست.

وی منویات حکیمانه رهبر انقلاب را در مجموعه بزرگ آموزش وپرورش بعنوان نقشه راه برشمرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در نظام تعلیم و تربیت سربازان خوبی برای رهبر فرزانه انقلاب باشیم .

وی مهمترین فصل مشترک آموزش و پرورش و بسیج را بسیج فرهنگی و فرهنگ بسیجی برشمرد و افزود: در آموزش و پرورش به‌دنبال تربیت معلمانی هستیم که دانش و بینش را به‌صورت توامان داشته باشند.

وی وجود ۱۶۰هزار دانش‌آموز بسیجی و ۱۷هزار فرهنگی بسیجی در آموزش و پرورش را نماد اعتقاد دستگاه تعلیم و تربیت به بسیج و روحیه جهادگری دانست و گفت: ما با قدرت بسیج را حمایت و تقویت می‌کنیم و در تقویت اهداف آن دریغ نخواهیم کرد.

ریئس سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به اقدامات و همکاری های انجام شده بین سپاه و آموزش و پرورش گفت: بین این دو نهاد هیچ فاصله ای نبوده و نیست به طوری که در زمان هشت سال دفاع مقدس ،بیشترین آمار شهیدان متعلق به جامعه فرهنگی و دانش آمور بوده است .

حسن حجت پور خاطر نشان کرد آموزش و پرورش با اهدای 4600 شهید فرهنگی و 36000 شهید دانش آموزرسالت فرهنگی خود را با ایثار و شهادت درآمیخته است و در حال حاضر تعداد 18 هزار فرهنگی در استان لرستان افتخارعضویت درتشکیلات بسیج را دارند.

وی در اولین جلسه شورای کانون مرکزی از اقدامات و تعامل آموزش وپرورش با سپاه و مجموعه بسیج فرهنگیان در برگزاری برنامه های فرهنگی وتربیتی تقدیر کرد و گفت: فرهنگ و تفکر بسیجی، پدیده مقدسی است که در مسیر تکوین آن در دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دوران سازندگی و بعد از آن شکل گرفته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار