دستور معاون استاندار همدان به ادارات برای عدم مصرف ظروف پلاستیکی

همدان (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با ارسال نامه ای به دستگاه های اجرایی استان، در خصوص استفاده بهینه از کاغذ و کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف دستوراتی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۲۵۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دستور معاون استاندار همدان به ادارات برای عدم مصرف ظروف پلاستیکی

محمودرضا عراقی تاکید کرد: به منظور اهمیت حفظ منابع آب، خاک، هوا و مواد اولیه و نقش کاهش تولید در مدیریت پسماند از مصرف این ظروف در جلسات و همایش های اداری اجتناب شود.
عراقی افزود: انباشته شدن ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در طبیعت، خیابانها ،پارکهای جنگلی و سواحل چهره نامناسبی در محیط زندگی بشر ایجاد می کنند.
وی با توجه به مصرف ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی وکاغذی در بسیاری از جلسات اظهار داشت : استفاده از این ظروف علاوه بر آسیب جدی و مستقیم بر بدن انسان بر محیط زیست نیز تاثیر می گذارد.چرا که تجزیه ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف در طبیعت 300الی 600سال طول می‌کشد و سوزاندن آنها باعث انتشار گازهای سمی خطرناک از جمله دی اکسین و فوران در محیط و هوا می‌شود.
عراقی از تمام مسئولین و ادارات دولتی و خصوصی درخواست کرد: تا حد امکان ضمن استفاده نکردن از این ظروف در حفظ و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست کوشا بوده وبرای حفظ طبیعت لیوان های شیشه ای برای صرف چای و سایر نوشیدنی ها در مراسمات و استفاده حداکثری از بشقاب و ظروف چندبار مصرف در صورت ضرورت و استفاده از ظروف پایه گیاهی نسبت به ظروف پلیمری را در دستور کار قرار دهند.
وی یاد آور شد: سالانه بسیاری ازحیوانات به دلیل خوردن پلاستیک یا ظروف پلاستیکی جان خود را از دست داده می دهند و به همین دلیل به منظور حفظ محیط زیست و سلامتی تا حد امکان از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف استفاده نکنیم تا هم دارای محیط زیستی سالم و عاری از آلودگی باشیم و هم از انتشار انواع میکروبها در بدن خود جلوگیری کنیم.
وی همچنین در خصوص استفاده بهینه از کاغذ نیز دستوراتی به دستگاه های اجرایی استان صادر کرد؛ استفاده حداکثری از بسترهای بدون کاغذ در مکاتبات و انتقال اطلاعات، دعایت تناسب اندازه کاغذ با حجم مطالب، استفاده از هر دو سمت کاغذ، استفاده از کاغذهای بازیافتی برای پیشنویس ها، جداسازی کاغذ از سایر پسماندها و ... از جمله مواردی بود که در نامه معاون استاندار همدان به دستگاه های اجرایی استان قید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار