روند ارتقاء رتبه در آموزش و پرورش نباید فرد محور باشد

کلات(پانا)- رئیس آموزش و پرورش کلات گفت:روند ارتقاء رتبه در آموزش و پرورش نباید فرد محور باشد.

کد مطلب: ۸۲۵۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
روند ارتقاء رتبه در آموزش و پرورش نباید فرد محور باشد

داریوش پایسته مدیر آموزش وپرورش کلات در اولین جلسه ارائه طرح ها و گزارش عملکرد معاونین وکارشناسی ها گفت: نگاه ما به برنامه های آموزشی تگاه صد درصدی است.ما باید برای سال تحصیلی جدید برنامه های ترمیمی،تشویقی و اقدامی آماده داشته باشیم.

وی افزود:بحث های بودجه ای باید در تدوین برنامه ها گنجانده شود و با استفاده از روند های نرم افزاری و سخت افزاری برنامه ها را پیش ببریم.و گامهای ارتقایی را تعریف و درصد تحقق رشد را نشان بدهیم .این یک نوع روند پیشرفت است.همچنین کارشناسی ها باید برای سه شاخص (ترفیع،تثبیت و ترمیم )برنامه های جامع داشته باشیم.

داریوش پایسته گفت:برای سال تحصیلی سال آینده باید بیان شود چه کارهایی قرار است انجام دهیم که رتبه های برتر استان را کسب کنیم .طوری باید برنامه ریزی شود که اگر فرد دیگری خواست ادامه راه را برودباعث سر در گمی نشود.

وی خاطر نشان کرد:یکی از مشکلاتی که ما در مدارس داریم عدم نگهداری مناسب و نبود امکانات کمک آموزشی مناسب است.و یکی از راهبرد های موفق در اختیار قرار دادن امکانات کمک آموزشی به مدارس به صورت امانت است و این طرح خود باعث سالم ماندن امکانات است.

پایسته در ادامه بحث ها افزود: در بحث آموزش نیروی انسانی باید به صورت منظم کارگاهها ایجاد شود و برگزاری کارگاه مستلزم وقت وهزینه است .پس بنابر این باید خروجی و نتیجه کارگاهها بصورت ماموس مشخص باشد.

آموزش و پرورش پیشرو باید تحلیل ورودی ثابتی داشته باشد. و اصل کار یک کارشناس بر تحلیل است.برنامه ریزی ها مدون و سیستمی باشد . باید نقاط ضعف و قوت را یافت .برای هویت استعدادی شهرستان برنامه های مدونی را طرح نمود.

پایسته افزود:یکی از کارهایی که در منطقه میتوان انجام داد فراهم نمودن بستر کار برای دانش آموزان می باشد که بتوانند محصولات و تولیدات دستی خود را در آن ارائه کنند که روند پیشرفت برای آنها محیا می گردد.

ما باید افت سال تحصیلی گذشته را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم تا سال آینده روند رو به رشدی داشته باشیم

.داریوش پایسته در پایان ضمن تشکر از تلاش معاون آموزشی و کارشناسان حوزه آموزش بیان کرد:ما باید جایگاه خود را در استان پیدا کنیم و از جایگاه تثبیت به جایگاه ترفیع برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار