استاد حوزه علمیه قم در حرم عبدالعظیم حسنی(ع):

حضرت خدیجه(س) زمانی به پیامبر گرامی اسلام ایمان آورد که همه به او کفر می‌ ورزیدند

شهرری(پانا)- استاد حوزه علمیه در شب وفات حضرت خدیجه(س) در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) گفت:مهمترین ویژگی حضرت خدیجه(س) تصدیق پیامبر(ص) بود، او زمانی به پیامبر گرامی اسلام ایمان آورد که همه به او کفر می‌ ورزیدند.

کد مطلب: ۸۲۵۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
حضرت خدیجه(س)  زمانی به پیامبر گرامی اسلام ایمان آورد که همه به او کفر می‌ ورزیدند

حجت الاسلام شهاب مرادی استاد حوزه علمیه به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) در مراسمی که به همین مناسبت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد به سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت خدیجه ام‌ المومنین(س) شخصیتی استثنایی و کم ‌نظیر هستند که درباره ایشان کم سخن گفته شده است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از مطالب گفته شده درباره ایشان هم دروغ تاریخی است که در یک برهه از تاریخ توسط حسودان ساخته شده و حکومت‌هایی مثل بنی‌امیه هم از آن حمایت کرده و در ذهن جامعه نهادینه کردند.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی یکی از بزرگترین دروغ‌هایی تاریخ ازدواج حضرت خدیجه کبری(س) در سن 40 سالگی است، عنوان کرد: حضرت خدیجه در سن 25 سالگی با پیامبر ازدواج کردند، علت اینکه برخی 40 سالگی را مطرح کردند در اثر حسادت بود که به نوعی شان ایشان را کاهش دهند، اما عظمت حضرت خدیجه کبری(س) به قدری پرتلالو بوده است که این موهبات نمی‌تواند به شخصیت ایشان لطمه بزند.

وی با تاکید بر اینکه این دروغ‌ها را بنی‌امیه در جامعه توسعه و گسترش داد، افزود: سه دختر به نام‌های زینب، کلثوم و رقیه را که به حضرت خدیجه(س) نسبت می‌دهند هر سه خواهرزاده‌های ایشان بودند به این علت آنها را دختران خدیجه می‌نامیدند که تحت تکفل کامل ایشان قرار داشتند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این بخش از زیارت وارث «اشهد انک کنت نورا فی الاصلاب الشامخه و الارحام المطهرة» گفت: اصلا جاهلیت در خاندان اهل بیت و نبوت راه نداشته است، تمام پدرها و مادرها پاک و موحد بودند، حضرت خدیجه(س) از معدود افرادی بوده که نبوت پیامبر(ص) را پیش بینی کرده بودند چرا که ایشان بر دین حنیف بوده و کتب آسمانی را مطالعه می‎کردند.

وی افزود: از دیگر دروغ‌هایی که درباره حضرت خدیجه(س) می‌گویند خواستگاری کردن ایشان از پیامبر(ص) است، در حالیکه پیامبر(ص) از ایشان خواستگاری کردند و حضرت خدیجه(س) سه روز فرصت فکر کردن گرفتند به این دلیل که می‌دانستند اگر با پیامبر(ص) ازدواج کنند در امتحان بزرگی وارد می‌شوند.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار