استاندار اردبیل:

پروژه‌های سرمایه‌گذاری کلان بخش گردشگری اردبیل در اولویت اجرا قرار دارند

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: توسعه گردشگری اردبیل از شمال تا جنوب این استان در دستور کار بوده و در این راستا پروژه‌های سرمایه‌گذاری کلان بخش گردشگری در اولویت اجرا قرار دارند.

کد مطلب: ۸۲۵۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
پروژه‌های سرمایه‌گذاری کلان بخش گردشگری اردبیل در اولویت اجرا قرار دارند

اکبر بهنام‌جو در دیدار با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اردبیل اظهار داشت: به منظور توسعه گردشگری نباید در یک محدوده خاص متمرکز بود و ضروری است پروژه‌های متنوع از شمال تا جنوب استان تعریف شود .

وی با بیان اینکه پروژه‌های سرمایه‌گذاری کلان که می‌تواند ثمرات و برکات اقتصادی داشته و در کاهش بیکاری موثر باشد، در اولویت بوده و مورد حمایت است افزود: بی شک پروژه‌های خردی که ممکن است زیان و لطمه به دنبال داشته باشد نباید در اولویت قرار گیرد و انتظار می‌رود طرح‌های بزرگ با همکاری بخش خصوصی عملیاتی شود .

استاندار اردبیل با تاکید بر ضرورت توجه به سیما و منظر تاسیسات گردشگری در سطح استان تصریح کرد: به ویژه در محورهای مواصلاتی ضروری است نسبت به پایش تاسیسات گردشگری اهتمام داشته باشیم .

بهنام‌جو با اشاره به نقش گردشگری در توسعه اقتصادی استان بیان کرد: در زمینه افزایش اعتبارات این حوزه اقدامات و پیگیری‌های لازم و اساسی را انجام خواهیم داد تا بتوانیم از این طریق زمینه‌ساز توسعه صنعت گردشگری در استان به و دنبال آن توسعه و آبادانی استان باشیم .

در این دیدار سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز از پایش وضعیت کمی و کیفی تاسیسات گردشگری محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و گفت: در نظر داریم در محورهای گردشگری به ویژه اردبیل - حیران، اردبیل- سرعین و اردبیل- سرچم وضعیت تاسیسات گردشگری را بررسی کنیم .

نادر فلاحی افزود: مطالعه، استعدادیابی و تعریف پکیج‌های سرمایه‌گذاری در محورهای مواصلاتی با هدف ساماندهی تاسیسات، توسعه گردشگری استان و ممانعت از آسیب‌های بصری انجام می‌شود .

وی با تاکید بر ضرورت بهبود خدمات مجتمع‌های آبدرمانی اظهار کرد: ضوابط و استانداردهای فعالیت آبدرمانی‌ها نیز بازنگری می‌شود و با توجه به اینکه گردشگری اصلی‌ترین محور توسعه استان است جذب اعتبارات این حوزه از محل اعتبارات سال‌های 96 و 97 و تخصیص به هنگام آن باید مورد توجه قرار گیرد .

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: انتظار می‌رود اعتبار سال 96 به میزان 38 میلیارد تومان در اختیار اداره کل قرار گیرد تا بخشی امسال و بخشی در سال آینده برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری صرف شود که به منظور هزینه کرد بهینه اعتبارات، پروژه‌های گردشگری نیز ساماندهی و مطالعه خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار