اولویت دولت دوازدهم ریشه کن کردن فقر مطلق از کشور است

استاندار ایلام، گفت: یکی از اصلی ترین راهبردهای و برنامه های دولت دوازدهم ریشه کن کردن فقر مطلق در سطح کشور است.

کد مطلب: ۸۲۵۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
اولویت دولت دوازدهم ریشه کن کردن فقر مطلق از کشور است

ایلام (پانا) - قاسم سلیمانی دشتکی، در جلسه اعضای شورای برنامه ریزی اظهار کرد: این رویه را سال گذشته با افزایش ۳ برابر مستمری گروه های کم درآمد جامعه و افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی آغاز کردیم و امسال نیز این رویه دنبال خواهد شد.

وی، تصریح کرد: در کنار این موضوع دولت تدبیر و امید تلاش کرده به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت کالاهای داخلی جامه عمل بپوشاند و در این راستا نیز حمایت های ویژه ای از تولیدات ایرانی در دستور کار قرار دارد.

استاندار ایلام گفت: به تمامی دستگاه ها ابلاغ شده خرید هرگونه کالای خارجی که مشابه داخلی دارد ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

سلیمانی دشتکی، افزود: به منظور تکمیل پروژه های در دست اجرا امسال اعتبار خوبی از طریق اسناد خزانه به استان تخصیص یافته که سهم ایلام از این محل ۲۰۵ میلیارد تومان است.

وی ابراز امیدواری که با تخصیص کامل آن بتوانیم شاهد افتتاح بخش دیگری از پروژه های در دست اجرا باشیم. سلیمانی دشتکی همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی مختلف خواست اموال منقول و غیر منقول را ثبت و نسبت به فروش مازاد آنها بر اساس قانون بودجه اقدام کنند.

قیصوری، رییس سازمان برنامه و بودجه ایلام نیز در این نشست، گفت: دولت تلاش کرده در قانون بودجه امسال با کاهش درآمدهای وابسته به نفت، تخصیص 110 هزار میلیارد ریال برای کاهش فقر مطلق مهمترین مسایل کشور یعنی رفع فقر و ایجاد اشتغال و عدالت را عملیاتی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار