گزارشی درباره همه سوگواری‌های مرگ ناصر ملک مطیعی

مرگ به ممنوع‌التصویری ناصر سینمای ایران پایان داد

تهران (پانا) – با انتشار خبر درگذشت ناصر ملک مطیعی، بازیگر سینمای ایران، هنرمندان عرصه سینما و موسیقی با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی به سوگ ناصر سینمای ایران نشستند.

کد مطلب: ۸۲۴۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مرگ به ممنوع‌التصویری ناصر سینمای ایران پایان داد

خبر بی‌رحمانه اندک بود و واقعه سخت نامنتظر. ناصر ملک مطیعی درگذشت. او که تصویر بی‌آلایش جوانمردی و مروت در تاریخ سینمای ایران بود، امروز به خاطره‌ها پیوست. با صدای بی صدا/ مثل یک کوه بلند/ مثل یک خواب کوتاه/ یه مرد بود یه مرد...* و این مرد بی صدا برخاک افتاد ولی آن تصویر همیشه در دل این قاب خواهد ماند.

درگذشت این پیشکسوت سینما موجی از اندوه و تاسف را میان هنرمندان و دوستدارانش برانگیخت و هنرمندان امروز هر یک با انتشار کلام و تصویری در شبکه های اجتماعی یادش را گرامی داشتند.

سالار عقیلی در پستی به این مناسبت نوشت: رفتی و رفتن تو آتش نهاد بر دل/ از کاروان چه ماند جز آتشی به منزل. باورش سخت است و دردناک ولی دیگر سینما و هنر ایران نام بزرگت را با زنده یاد خواهد نوشت. نام بزرگ مردی که اسطوره مردانگی و عشق به مردمانش بود. آری سخت است.

روزبه بمانی با انتشار تصویری از فیلم قیصر که ناصر ملک مطیعی و بهروز وثوقی در آن دیده می‌شوند شعری را ضمیمه کرد: این روزا گوزنو سر نمی‌برن/ میشکنن شاخشو میفرستن تو باغ/ این روزا طاقو نمی ریزن سرش/ سر گله شونو میکوبن به طاق/ قیصر کجایی که فرمون و کشتن...

پرویز پرستویی با انتشار عکسی از ناصر ملک‌مطیعی نوشت: «انالله و اناالیه راجعون. با نهایت تاسف و تاثر، دقایقی پیش ناصر ملک مطیعی، بعد از تحمل مدت‌‌ها بیماری و نامهربانی، ستاره ماندگار سینمای ایران دارفانی را وداع گفت. درگذشت این هنرمند عزیز را به خانواده محترمش و جامعه هنری بخصوص هنرمند در غربت بهروز وثوقی تسلیت میگویم. قیصر، داداش فرمونت رفت.»

باران کوثری هم از جایگاه ملک مطیعی نوشت: «فرمون فرمون که می‌گن این آقاست ...سلطان این آقاست، استاد این آقاست

جاودان که می‌ گن این آقاست. هرجا که باشه، یه مرد بود ، یه مرد ...»

مهناز افشار با بازنشر توییت خود در اینستاگرام خطاب به بهروز وثوقی (قیصر) نوشت: قیصر داش فرمونت هم رفت.

رضا گلزار هم عکسی از خود و ملک مطیعی را به اشتراک گذاشت و نوشت: «افسوس و حسرتی فراوان برجا ماند برای ناصر خان که مردانگی را تعریف بود.»

اصغر فرهادی در تسلیت این ضایعه این‌طور نوشت: این مرد بزرگ امروز زندگی را بدرود گفت در اوج احترام و محبوبیتی که برازنده و شایسته شخصیت مردم‌دوست، بلندنظر و فرهیخته‌اش بود.

سعید سهیلی کارگردان فیلم گشت ارشاد نیز در بخشی از پیام اینستاگرامی خود به مناسبت درگذشت این ستاره سینمای ایران نوشت : یا خدااااااااا …. چه می توان گفت جز یا خدا ، جز واااااای ، جز دااااااد ، جز حسرتا ، جز دریغا ، جز افسوس ، جز اشک ، جز سکوت ، "کاکوی" ما چهل سال غایب چشمها بود و حاضر دلها؛ سرزمینی که بهترینهای خود را قدر نداند … چه را قدر بداند؟ او اولین سوپر استار و یکی از بهترینهای سینمای ما بود، چرا قدرش ندانستیم؟ فردا صدا و سیما خبر رفتن او را خواهد خواند، همان صدا و سیمایی که مردم را در حسرت گذاشت … در یک حسرت بزرگ … در حسرت صدا و سیمای او، آری، قد و قامت او بلند بود و قاب تلویزیون کوچک، اشک ها و حرفهایش را در دو روز قبل از هجرتش از یاد نخواهم برد، او بسیار گریست و گفت : از مرگ نمی ترسم، اما دلم برای مردم تنگ خواهد شد، مردمی که مرا بسیار دوست داشتند و من نتوانستم و نگذاشتند با آنها خداحافظی کنم، پدر … ما هم با تو خداحافظی نمی‌کنیم … چون تو نرفته ای و نمی روی، تو در قلب و خاطر یک ملت زنده ای … همیشه ، همیشه ، همیشه.

رامبد جوان هم از حسرت نبود ناصر ملک مطیعی نوشت.

رضا عطاران هم این چنین در توصیف ملک مطیعی نوشت: «بزرگ سینمای ایران، ناصر خان ملک مطیعی ماندگار خواهد ماند در قلب مردم برای همیشه.»

نوید محمدزاده هم عکسی از ملک مطیعی و فردین را به اشتراک گذاشت.

حمید فرخ‌ نژاد هم نوشت: «دلشکسته رفتی فرمون خان.»

سحر دولتشاهی هم این‌ طور از ملک‌مطیعی یاد کرد: «روحتون شاد، این همه سال ممنوعیت، ذره ای از محبت و ارادت ما به شما کم نکرد. عزت آدما دست خداست. سفر به سلامت.»

هومن حاجی عبداللهی در یک پست اینستاگرامی به درگذشت ناصر ملک‌مطیعی واکنش نشان داد. او نوشت: «درحرفه ی ما تنها ٦ ماه تصویر نداشته باشی همکارانت هم فراموشت میکنند چه رسد به مردم حالا بعد از ٤٠ سال نبودن واینگونه انفجار اینستاگرام و توییتر برای پیام تسلیتت یعنی ماندگاری و عاقبت بخیری»

بابک زرین آهنگساز با انتشار نماهنگ بالا در اینستاگرامش، به درگذشت ناصر ملک مطیعی، بازیگر پیشکسوت سینما واکنش نشان داد و نوشت: ناصرخان ملک مطیعی یکی دیگر از اسطوره های بازیگری از میان ما رفت…

هروقت می‌دیدمش می‌گفتم استاد ای کاش شما بازی میکردی و من موسیقی متن فیلمهای شما رو میساختم … واقعا چه باید گفت…

محسن چاوشی نوشت: خسته نباشی مرد بزرگ و خداحافظ

بهنام بانی نوشت: روح ناصرخان ملک مطیعی شاد و یادش گرامی

امید حاجیلی هم اینطور تسلیت گفت: روحت شاد و در آرامش ناصرخان ملک مطیعی عزیز. بزرگمرد سینمای ایران

احسان خواجه امیری نوشت: مردهای بزرگ یکی پس از دیگری دارن میرن. ما موندیم و حسرت یه روز خوب. مطمئنم با این همه دلی که شاد کردین روحتون شاد خواهد بود.

علی لهراسبی هم گفت: عموناصر رفت و چقدر تلخه از دست دادن کسانی که در هنر صادق بودن و در صداقت هنرمند. روحتون شاد و نام و یادتون جاودان. تسلیت به جامعه هنر و همه مردم سرزمینم.

فرزاد فرزین نوشت: از دیده رفتی و از دل نه، صد حیف. تسلیت به جامعه هنر و سینمای ایران.

ناصر ملک مطیعی سال‌های پایانی عمر خور را در ایران به سر میبرد. این ویدئو صحنه ای از شعرخوانی او را در یک جمع نشان می‌دهد.

*ترانه‌ای از فرهاد

امیرحسین اشرفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار