سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد

فرصت 3 ساله دولت به وزارت نفت برای استانداردسازی سوخت مصرفی 

فقط وسایل نقلیه‌ای که دارای استانداردهای زیست محیطی باشند شماره گذاری می‌شوند

تهران (پانا) - سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برخی اظهار نظرها درباره استاندارد نبودن سوخت توزیعی در کلانشهرها گفت هم‌اکنون سوخت توزیعی در تهران و تمامی کلانشهرها مطابق با استاندارد یورو 4 است و دولت، وزارت نفت را مکلف کرده است که در 3 سال، تمام سوخت‌های مصرفی را به استاندارد برساند.

کد مطلب: ۸۲۴۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
فرصت 3 ساله دولت به وزارت نفت برای استانداردسازی  سوخت مصرفی 

مسعود زندی در گفت‌وگو با پانا درخصوص تأثیر اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوا گفت: تأثیر اقداماتی که در زمینه آلودگی هوا انجام می‌شود به تدریج در کاهش میزان آلودگی اثرگذار خواهد بود. برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر معطوف به استاندارد کردن خودروها بوده و این موضوع به طور جدی دنبال شده است اما یکی از اقداماتی که در سال‌های اخیر صورت گرفته توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 است که توانسته در کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار باشد.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست افزود: عوامل متعددی در آلودگی هوای شهر تهران تأثیر دارد که از جمله این عوامل، خودروها، موتورسیکلت‌ها و کامیون‌ها هستند که اقدامات زیادی در خصوص استانداردسازی این وسایل نقلیه انجام شده است.

وی افزود: وسایل نقلیه به مراکز تست آلایندگی معرفی می‌شوند و هر کدام که استانداردهای زیست محیطی و ضوابط مقرر را رعایت کرده باشند، شماره‌گذاری می‌شوند.

زندی با اشاره به برخی اظهار نظرها درباره استاندارد نبودن سوخت توزیعی و تأثیر آن در کاهش آلودگی هوا گفت: هم‌اکنون سوخت توزیعی علاوه بر تهران در کلانشهرهای کشور بر اساس استاندارد یورو 4 است و طبق مصوبه قانون هوای پاک وزارت نفت باید در فرصت سه ساله کلیه سوخت‌های مصرفی را با استانداردهای مصوب تولید کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار