کردستان در توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستان جزو استان های برتر کشور است

سنندج(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: کردستان در توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستان جزو استان های برتر کشور است.

کد مطلب: ۸۲۴۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
کردستان در توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستان جزو استان های برتر کشور است

صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در نشست کمیته بخشی به پیش دبستانی با تبریک ماه مبارک رمضان، از تشریک مساعی، همکاری و مشارکت ها حوزه های مختلف با حوزه ابتدایی در راستای اجرای بهینه دوره پیش دبستان تقدیر و تشکرکرد و گفت: همراهی، همکاری، همدلی و هماهنگی حوزه های مختلف زمینه ای را فراهم نموده تا استان کردستان در توسعه کمی و کیفی جزءاستان های برتر باشد.

وی ابراز امیدواری کرد این همکاری بین حوزه های مختلف در سنوات آتی نیز بیش از پیش تداوم داشته باشد تا شاهد روند رو به رشد دوره پیش دبستان باشیم .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستان را یکی از پنج راهبرد اساسی و مهم معاونت استان عنوان کرد و برتعمیم دوره سرنوشت ساز در سطح استان تاکید کرد.

صدیقه عبدالهی هدف از تشکیل نشست را سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسب برای ساماندهی فضا تجهیزات، محتوای آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی دانست و افزود: چالش ها و مشکلات پیش دبستانی به دو بخش استانی و فرا استانی تقسیم می شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان ابراز امیدواری نمود در این نشست بتوانیم با اتخاذ تصمیمات سنجیده و تمهید مقدمات لازم جهت چالش های پیش روی پیش دبستان را به حداقل برسانیم.

وی در ادامه به بیان گزارشی از وضعیت دوره پیش دبستانی آموزش و پرورش استان کردستان پرداخت و گفت: پوشش دوره پیش دبستان در سال تحصیلی جاری بیش از 90 درصد می باشد که نسبت به سال قبل شاهد رشد بوده ایم.

معاون آموزش ابتدایی نرخ پوشش پیش دبستانی از 61/32 درصددرسال تحصیلی 91/92 به 90/30 درصد در سال تحصیلی جاری رسیده است که دستیابی به این وضعیت با حضور 24467 نوآموز در 1369 کلاس و 196 مرکز ممکن شده است.

وی نرخ پوشش نوآموزان باتجربه پیش دبستانی را 94/8 درصد عنوان نمود و خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال جاری موفق شدیم 5674 نوآموز مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرها را با حمایت دولت پوشش دهیم .

عبداللهی با اشاره به فعالیت های کیفی از جمله آموزش و مداخله به هنگام، هویت کودکان ایرانی اسلامی و توانمندسازی نیروی انسانی، تدوین دستورالعمل در جه بندی مراکز پیش دبستان،تهیه دفتر ثبت مشاهدات کلاسی و اجرای برنامه عمل پویش در مراکزپیش دبستان را از برنامه های ابتکاری استان عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار