رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه: مرکز تحقیقات فسیل شناسی مراغه بهترین مرجع جهانی برای محققین محیط زیست 

مراغه(پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت : مرکز تحقیقات فسیل شناسی ایران واقع در مراغه بهترین مرجع و منبع جهانی برای محققین و دوستاران محیط زیست است.

کد مطلب: ۸۲۴۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه: مرکز تحقیقات فسیل شناسی مراغه بهترین مرجع جهانی برای محققین محیط زیست 

غلامرضا زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران مراغه گفت :در این موزه که چند سال است فعالیت خود را آغاز کرده ،انواع فسیل های مهره دار،بی مهره و میکروفسیل ها نگهداری می شود.
وی با اشاره به اینکه این مرکز بهترین مرجع جهانی برای دوستاران و محققین محیط زیست محسوب می شود ،افزود :از اسفند ماه ۹۶که این موزه برای عموم علاقمندان دایر شده است،بیش از ۳هزار بازدید کننده از این مرکز دیدن کرده اند.
زارع ادامه داد:در طول این مدت ۸دانشجوی دکتری ،دوره های تخصصی خود را در این موزه گذرانده و تاکنون ۱۴پایان نامه در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در این مرکز کار شده است.
وی با بیان اینکه این مرکز ۹۲۰۰متر مربع وسعت دارد وسال گذشته ۳میلیارد ریال اعتبار برای تهیه نقشه های اولیه و هزینه های جاری این مرکز تخصیص داده شده است ،افزود:از سال ۸۴ تاکنون ۴۸درصد این موزه مورد بهره برداری قرار گرفته و توسعه آن حمایت مسئولین را می طلبد.
رئیس اداره حفاظت ازمحیط زیست مراغه گستره فسیلی این شهرستان را ۱۰۲۶هکتار عنوان کرد و گفت:قدمت ۷/۵الی ۹/۵میلیون سال فسیل های مراغه ،لقب بهشت فسیل ایران را به این شهرستات داده است.
غلامرضا زارع در ادامه با بیان اینکه مراغه با توجه به پتانسیل های موجود توانایی تبدیل به ژئوپارک محیط زیستی دارد ،اظهار کرد:راه اندازی موزه های صحرایی ،راه اندازی ۸سایت فسیل شناسی ،راه اندازی کمیته غار نوردی و برگزاری کارگاه های بین المللی از جمله فعالیت های این مجموعه در این راستاست.
وی در ادامه کوه سهند را یکی از جاذبه های زیستی منطقه عنوان و اظهار کرد:ورود بیش از حد دام ها ،ورود بی رویه و استفاده نا مناسب،تنوع زیستی این کوه را با خطر مواجه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار