امام جمعه شهر قدس:

موفقیت های موشکی ایران باعث وحشت دشمنان شده است

شهر قدس (پانا) - امام جمعه شهر قدس گفت: برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران، صرفاً ماهیت دفاعی داشته و آزمایشات موشکی حق ذاتی و مسلم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت و منافع ملی خود بوده است.

کد مطلب: ۸۲۴۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت های موشکی ایران باعث وحشت دشمنان شده است

حجت‌الاسلام‌ سید ابوالقاسم میراحمدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قدس که در مصلای این شهر و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، اظهار کرد: خودم و همه شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم و یکی از نشانه‌های تقوا دوری از غیبت است.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران، صرفاً ماهیت دفاعی داشته و آزمایشات موشکی حق ذاتی و مسلم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت و منافع ملی خود بوده و اعلام نظر در مورد آنها خارج از صلاحیت هر کشور یا نهاد بین‌المللی است.

حجت الاسلام میراحمدی افزود: از شتاب‌ زدگی آمریکا می‌ توان فهمید کاری که آنها انجام داده‌اند از موضع تعامل و گفت‌ وگو نیست و باید مسئله دیگری پشت صحنه باشد چرا که امروز ایران بخش مهمی از توان دفاعی خود را روی موشک‌ ها گذاشته است و موشک تبدیل به توان بازدارنده‌ای برای ما شده است.

وی در خصوص قدرت موشکی ایران در منطقه، گفت: آنها به‌ دنبال این هستند که این امکان را از ما بگیرند، یا تولید و استفاده از موشک را به حدی ببرند که دست برتر را خودشان در منطقه داشته باشند و زمانی که موازنه قوا به‌ نفع آنها تغییر کند و اسرائیل بتواند ما را تهدید کند و ما نتوانیم جواب بدهیم، آنها به مطلوب خود رسیده‌اند و کشوری که نمی‌تواند جواب تهدیدات خود را بدهد، دستش‌ بالا است؛ بنابراین نگرانی آمریکا بحث هسته‌ای نیست بلکه بحث موشکی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و رخدادهای اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: این روزها هم دشمنان در منطقه جنایتی می خواهند انجام بدهند اما باید این را بدانند که جوانان فلسطینی و حامیان قرآن و اسلام نخواهند گذاشت دشمن پیروز شود و این خواب را با خودشان به گور خواهند برد.

امام جمعه شهرقدس با اشاره روزه داری از منظر قرآن کریم، خاطرنشان کرد: روزه از منظر قرآن به اینگونه است که خداوند عزّوجل می فرماید: ‏«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ‏» (بقره، ۱۸۳)؛ «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! بر شما روزه واجب شده است، همان گونه که بر کسانی که پیش از شما بوده‌اند واجب بوده است، تا باشد که پرهیزگار شوید» و روزه انسان را پاک می کند، در این هوای گرم غریب به هفده ساعت ایستادگی و مقاومت این خود سازی هیچ گاه در مقابل شیطان تسلیم نمی شود.

وی درگذشت عالم وارسته و خطیب توانا حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی تسلیت عرض کرد و افزود: فقدان این عالم گرانقدر در نخستین روز ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی موجب اندوه و تاثر گردید و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و داغدیدگان صبر و اجر و سکینه قلبی مسئلت می‌کنم.

حجت الاسلام میر احمدی متذکر شد: در ماه رمضان تنها به روزه اکتفا نکنید و انفاق کنید، کمک به افراد نیازمند در تمامی روزهای سال یکی از نیازهای اصلی و مهم برای ما مسلمانان است و باید این مهم در ایام ماه مبارک رمضان به عنوان یک اقدام خیر و پسندیده مورد توجه ویژه تری قرار گیرد و مردم به انجام آن حساس باشند و در این راستا کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد دارای اجر و پاداش بالایی نزد خداوند متعال است.

/خبرنگار :علیرضا سرتیپی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار