فلسفه وجودی نیروها در آموزش و پرورش، آموزش فرزندان این سرزمین است

خرم آباد ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: هدف غایی و نهایی آموزش است و فلسفه وجودی همه ما در سطوح عالی مدرسه همین است.

کد مطلب: ۸۲۴۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فلسفه وجودی نیروها در آموزش و پرورش، آموزش فرزندان این سرزمین است

رضا زینی وند مقدم در جلسه ای با حضور معاون آموزش متوسطه و روسای ادارات ، کارشناس مسئولان و کارشناسان این حوزه گفت:حاصل و نتیجه کار آموزش و پرورش در همه شاخص‌ها در مقطع متوسطه دوم نمود یافته و آشکار می‌شود و به نوعی این حوزه بسیار مهم و پر اهمیت است زیرا عملکرد آموزش و پرورش در استان ها بر اساس شاخص های مختلف در این حوزه سنجیده می شود .

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت : بخش مهمی از آن در مقطع متوسطه اول و دوم اجرایی خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین مدرسه را محور آموزش و پرورش نامیده اند و لذا باید کاری کنیم که مدرسه مستقل بوده و قدرت تصمیم گیری، برنامه ریزی و خود ارزیابی داشته و پاسخگو باشد .

زینی وند مقدم در خصوص سند تحول بنیادین بر ضرورت آگاهی بخشی به دانش آموزان ، دبیران و اولیاء دانش آموزان تاکید کرد :طبق این چشم انداز، مدیر برنامه ریز است و تمامی عوامل و ارکان مدرسه باید با کار تیمی و مشارکتی حضور فعال داشته باشند تا به هدف اصلی برسند .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان بر ضرورت تدوین برنامه ای با اهداف مشخص و بر اساس برنامه های بالا دستی و فرصت ها و تهدیدهای استان لرستان در اداره کل آموزش وپرورش استان تاکید کرد تا بتوان آنرا اجرایی و عملیاتی کرده و افق روشنی را در این چهارچوبه تهیه کنیم .

زینی وند مقدم خاطرنشان کرد: ضرورت دارد پژوهش را در کنار آموزش داشته باشیم زیرا اغفال از پژوهش یک آسیب جدی است و کیفیت آموزش را شدیدا تحت تاثیر قرار خواهد داد .

وی در ادامه صحبت های خود به ضرورت آموزش مهارت در مدارس فنی و حرفه ای و کار دانش اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با سازمان فنی و حرفه ای کشور ،دانش آموزان این مقطع می‌توانند به صورت ناپیوسته تا مقطع کارشناسی در دانشگاه های فنی حرفه ای به تحصیل ادامه دهند.

زینی وند مقدم گفت: بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه ، ۴۰ تا ۵۰ درصد آموزش باید به سمت و سوی مهارت آموزی و از طریق مراکز فنی و حرفه ای باشد.

وی ضمن مهم خواندن موضوع هدایت تحصیلی در دوران متوسطه گفت: ضرورت دارد در این مقطع از وجود مشاورین خبره استفاده شود تا اگر دانش آموزی پس از تحصیل از آموزش و پرورش جدا شد بتواند با مهارت آموخته شده زندگی خود را اداره کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار