استاندار خوزستان در شورای آموزش و پرورش :

دانش آموزان کم برخوردار بورسیه می شوند

 فراگیر شدن پیش دبستانی موفقیتی که باید ادامه پیدا کند

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان گفت: پیش دبستانی، کنکور و قهرمانی تیم کشتی فرنگی از موفقیت های آموزش و پرورش خوزستان است. شناسایی و جذب کودکان پیش دبستانی در خوزستان دنبال می شود و دانش آموزان محروم بورسیه تحصیلی دریافت می کنند.

کد مطلب: ۸۲۳۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان کم برخوردار بورسیه می شوند

غلامرضا شریعتی در شورای آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش خوزستان طی سال گذشته موفقیت‌هایی داشته است و لازم است تا گزارش جامعی را از مجموعه کارکردها و موفقیت‌های خود در جلسه آینده این شورا ارایه دهد.

استاندار خوزستان آموزش ابتدایی و پیش دبستانی را یکی از موفقیت های مهم آموزش و پرورش خوزستان برشمرد و تصریح کرد: آموزش های فراگیر پیش دبستانی در تمام نقاط استان از موفقیت های قابل تقدیری است که در سال تحصیلی آینده نیز باید دنبال شود.

شریعتی در عین حال برگزاری کلاس های کنکور و استمرار در آنها همچنین کسب مقام قهرمانی کشتی فرنگی توسط دانش آموزان خوزستانی را از موفقیت های دیگر آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با کمک سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها در سال گذشته بیش از یک هزار و 100 دانش‌آموز به کلاس درس بازگشتند، افزود: استانداری خوزستان سه طرح را برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده دنبال می‌کند که از آنها می توان به طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد که همانند سال قبل از خرداد شروع می شود و تا مهرماه97 ادامه دارد.

شریعتی ادامه داد: طرح دوم بورس تحصیلی و حمایت مالی از دانش‌آموزان کم‌برخوردار است و بر اساس آن دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف مورد حمایت مالی قرار می گیرند و نه تنها از سوی دولت، بلکه همه شهروندان می توانند در این طرح مشارکت داشته باشند.

استاندار خوزستان در تبیین طرح سوم گفت: در این طرح از تحصیل دانش‌آموزانی است که به دلیل مسائل فرهنگی امکان ادامه تحصیل را ندارند، حمایت می شود و اولویت نیز با دانش آموزان دختری است که دوره دبستان را تمام می کنند.

شریعتی همچنین خاطر نشان کرد: اوقات فراغت نیز به عنوان یکی از مسائل مهم ، باید به صورت علمی مدیریت شود و باید دانش آموزان در پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت مهارت‌های اساسی زندگی اجتماعی را آموزش ببینند تا جلوی گسترش آسیب‌های اجتماعی گرفته شود.وی در عین حال بر اولویت مناطق محروم و دوزبانه در طرح غنی سازی اوقات فراغت تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار