بیانیه معاونان پرورشی استان‌های سراسر کشور در تشکر و قدردانی از مقام معظم رهبری

تهران (پانا) - معاونان پرورشی استان‌های سراسر کشور در بیانیه‌ای از فرمایش‌های مقام معظم رهبری در هفته بزرگداشت مقام معلم و در جمع فرهنگیان و دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان تشکر و قدرانی کردند.

کد مطلب: ۸۲۳۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه معاونان پرورشی استان‌های سراسر کشور در تشکر و قدردانی از مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور در بیانیه‌ای از فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته بزرگداشت مقام معلم و در جمع فرهنگیان و دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان، تشکر و قدرانی کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... العظمی خامنه‌ای در دیدار با فرهنگیان در 19/2/1397 در بخشی از سخنان خود فرمودند:« جهت‌گیری و اهداف آموزش و پرورش در دوران 12 ساله تحصیل باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموز جایگاه خود را در کاروان حرکت به سمت پیشرفت بیابد و با احساس مسئولیت و با روحیه آزاد اندیشی، راستگو، بلند همت، شجاع، فداکار، پاکدامن و پرهیزکار تربیت و تحویل جامعه شود.»

بلا شک دغدغه ایشان رفع نخواهد شد مگر با تلاش همه معلمان و به ویژه مربیان امور تربیتی به طوری که معظم له در همین سخنان فرمودند:« من بارها بر موضوع معاونت پرورشی تاکید کرده‌ام و انتظار این است وزیر محترم که فردی با انگیزه و با نشاط هستند این موضوع را به طور جدی پی‌گیری کنند.»

آری معظم له به دفعات بر اهمیت و رسالت معاونت پرورشی و امور تربیتی و احیای آن تاکید داشته‌اند و این نگاه فاخر ستودنی است.

همچنین تربیت و جایگاه رفیع آن در سند تحول بنیادین نیز خود دلیلی بر این مهم است. اما همان طور که رهبر معظم می‌فرمایند:« متاسفانه هنوز جایگاه و منزلت معلم به صورت واقعی در جامعه تبیین نشده و در اذهان عمومی شکل نگرفته است.»

باید گفت جایگاه امور تربیتی نیز نه تنها تبیین نشده بلکه مورد توجه هم نیست و البته در جمهوری اسلامی که یک انقلاب فرهنگی است، نباید چنین باشد. زیرا مربیان امور تربیتی بر ماندگاری ایدئولوژی انقلاب اسلامی و فهم درست اندیشه‌های ارزشی و مذهبی موثر بوده‌اند.

حماسه‌ها و ایثارگری‌های 36000 شهید دانش‌آموز و 4600 شهید فرهنگی در هشت سال دفاع مقدس هرگز از یاد نخواهد رفت.

آری اگر قرار است روح تربیت در مدارس و جان و روان دانش‌آموزان ساری و جاری باشد و اندیشه‌های انقلابی و اسلامی و اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان این مرز و بوم تسری یابد، حتما" تحقق آن با اهتمام و تلاش‌های مربیان امور تربیتی خواهد بود.

بنابراین ضمن تشکر از عنایت ویژه معظم له به معاونت پرورشی و امور تربیتی، ما معاونان پرورشی استان ها مراتب قدردانی و سپاس خود را از معظم له اعلام داشته و استدعا داریم دستور فرمایند تا دولت محترم، مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش شرایطی فراهم نمایند تا حوزه پرورشی به فراموشی سپرده نشود و قانون احیای معاونت پرورشی و فرهنگی به طور کامل اجرا و رسیدگی لازم به این بخش مهم و تاثیر گذار از آموزش و پرورش انجام شود. انشاءا ... من ا... التوفیق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار