وزیر آموزش و پرورش: کارگروه قرآن تشکیل می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروه قرآن خبر داد که پس از بررسی دستورالعمل آن برای آموزش قرآن به دانش‌آموزان به مدارس ابلاغ خواهد شد.

کد مطلب: ۸۲۳۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: کارگروه قرآن تشکیل می‌شود

سیدمحمدبطحایی در جلسه مشترک رئیس و اعضای کمیسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: دبیرخانه آموزش عمومی قرآن در آموزش‌وپرورش قرار دارد و موضوع راهبری برنامه‌های قرآنی در آموزش‌وپرورش پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه علی رغم تلاش‌های صورت گرفته برای آموزش قرآن به دانش آموزان، متأسفانه دانش آموزان فارغ‌التحصیل، مهارت تلاوت و قرائت قرآن را ندارند، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که خروجی تلاش‌های ما مطلوب نیست.

بطحایی عمیق نبودن آموزش‌ها، عدم تمرین و تکرار آموخته‌ها توسط دانش آموزان را از عواملی دانست که باعث می‌شود دانش آموزان چنان‌که بایدوشاید قرآن را تلاوت نکنند.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد، قدم‌های مؤثری در رفع این مشکل برداشته شود و راهکارهایی را در دست بررسی داریم.

وزیر آموزش و پرورش بررسی دقیق از میزان آشنایی دانش آموزان با قرآن را ضروری دانست و افزود: محتواهای قرآنی توسط کارشناسان تهیه و در اختیار معلمان گذاشته می‌شود تا طی یک تا 2 ساعت در هفته به دانش آموزان آموزش دهند.

بطحایی از تشکیل کارگروه قرآن به منظور تهیه نقشه راه خبر داد و گفت: این طرح پس از بررسی در جلسه مشترک با فراکسیون قرآن جهت اجرا به مدارس ابلاغ می‌شود تا مشکلات روخوانی و روان‌خوانی در گام اول رفع شود.

در این جلسه رئیس و اعضای فراکسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی و معاونین آموزش ابتدایی، پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش دیدگاه‌های خود تقویت و رشد آموزش و فرهنگ قرآنی ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار