در توضیح اقدامات مربوط به توقف تنبیه بدنی در مدارس

علیرضا کاظمی: معلمان درباره برخوردهای بازدارنده آموزش می‌بینند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اقدامات این معاونت را برای جلوگیری از بروز تنبیه بدنی دانش‌آموزان تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۲۳۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی: معلمان درباره برخوردهای بازدارنده آموزش می‌بینند

علیرضا کاظمی به پانا گفت: «برای جلوگیری از موضوع تنبیه بدنی در مدارس باید در چند مورد فعالیت‌ صورت بگیرد. دانش‌آموز، ‌خانواده، همکار فرهنگی و ‌سیستم اداری در مدرسه از جمله مواردی است که در انجام تنبیه بدنی می‌تواند نقش داشته باشد.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «تمام تلاش آموزش و پرورش این است که از این اتفاقات در فضای تعلیم و تربیت جلوگیری شود و اتفاقات افتاده را نیز محکوم کند.»

کاظمی تاکید کرد از نگاه آموزش و پرورش، تنبیه بدنی دانش‌آموزان قابل قبول نیست. او افزود: «یکی از نتایج و پیامدهای آسیب‌های اجتماعی تنبیه بدنی است. زمانی که رفتارهای پرخطر را در دانش‌آموزان مشاهده می‌کنیم، این که نمی‌تواند خشم خود را کنترل کند یا انواع آسیب‌ها را می‌بیند و مهارت اخلاقی لازم برای برخورد با آنان را ندارد،‌ این رفتارها ایجاد می‌شود.»

او ادامه داد: «این رفتارها از سوی دانش‌آموز باعث ایجاد رفتارهایی از سمت همکار فرهنگی ما می‌شود. بنابراین باید برای جلوگیری از تنبیه بدنی در مدارس چند اقدام انجام شود.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تقویت هسته‌های مشاوره و تقویت مشاوران در مدارس برای معالجه کردن رفتارهای برخاسته از آسیب‌های اجتماعی، آموزش همکاران درباره برخوردهای بازدارنده، آگاهی‌بخشی و ارتقای آگاهی همکاران در حوزه برخورد با رفتارهای پرخطر را اقداماتی دانست که برای کم شدن بروز این رفتار برشمرد. به گفته او دوره‌های آموزش ضمن خدمت مانند برگزاری دوره‌های بهداشت روانی برای همکاران فرهنگی در حوزه رفتارهای تربیتی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار