آیین بدرقه تیم ملی فوتبال ایرانی در تالار وحدت برگزار شد

سرود رسمی تیم ملی فوتبال رونمایی شد

سالار عقیلی یار دوازدهم تیم ملی فوتبال شد

تهران (پانا) - آیین بدرقه تیم ملی فوتبال ایرانی و رونمایی از سرودهای تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دیروز، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت، با حضور اهالی هنر و ورزش در تالار وحدت تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۳۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سرود رسمی تیم ملی فوتبال رونمایی شد

کارلوس کی‌روش، احمدرضا عابدزاده، سید جواد هاشمی، اصغر همت، اسماعیل خلج، رضا شایسته، عنایت الله بخشی، شکرخدا گودرزی، کامران ملکی، سید جلال هاشمی، شفر، سید عباس عظیمی، احمدرضا عابدزاده، سید مجتبی حسینی، حمید شاهنگیان، علی ترابی، نصرالله عبدالهی ، علی دایی، مهدی تاج، علی‌اکبر صفی‌پور، سیدرضا صالحی امیری، محمدحسین ایمانی خوشخو، محمدرضا داورزنی، عبدالحبار کاکایی، امین زندگانی، پویا امینی، بهاره رهنما، جلیل فرجاد، محمدرضا عیوضی، محمود پاک‌نیت، محمود فکری و ... از جمله چهره هایی بود که د راین مراسم حضور داشتند.

اجرای مراسم را محمد حسین میثاقی و عباس سجادی برعهده داشتند. در ابتدای مراسم مهدی تاج ضمن خیرمقدم گفتن به حاضران در این مراسم، گفت: امروز پیوندی است بین موسیقی، ورزش و هنر. فوتبال یک پدیده اجتماعی است که با هیچ پدیده دیگری قابل مقایسه نیست و عزیزان ما در فوتبال کشور و تیم ملی بزرگسال بهترین و زیباترین بازی ها را به نمایش گذاشت و ما امسال دومین سالی است که پی در پی در جام جهانی شرکت کردیم که اتفاق میمون و مبارکی بوده است. ما می رویم که سه بازی قوی انجام دهیم و نتیجه هرچه شد مردم می پذیرند. ما می رویم که بازی های خوب انجام دهیم.

در ادامه علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که در آئینی حضور داریم که به نوعی پیوند دهنده هنر و ورزش است. ما امروز بسیار خوشحالیم که میزبان اعضای محترم تیم ملی فوتبال کشورمان برای بدرقه آنها به جام جهانی روسیه هستیم.

وی افزود: در دی ماه سال ۹۶ بود که ۲ مجموعه فدراسیون فوتبال و بنیاد رودکی با حمایت ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وی با قوت و صلابت کار ساخت سرودهای تیم ملی فوتبال کشورمان را پیش گرفت و امروز در تاریخی حضور داریم که زحمات نتیجه داد و شما امروز شاهد خروج ۴ اثر موسیقایی ویژه تیم ملی کشورمان خواهید بود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی تصریح کرد: ماه اردیبهشت در میان اهالی فرهنگ و هنر، ماه شعر و ادب نامگذاری شده است. در این ماه کار بسیار سترگی انجام شده و شما عزیزان برای اولین بار شاهد این هستید که ۲ ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی و ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان دست به دست هم دادند تا کارهای متنوعی را برای تیم ملی کشورمان بسازند.

وی به معرفی چهار اثر موسیقایی تولید شده در بنیاد فرهنگی هنری رودکی برای حضور در جام جهانی فوتبال روسیه پرداخت و گفت: ما امشب شاهد حضور آقای کارلوس کی روش نیز هستیم که امشب مجموعه منتخبی از ارکسترها برای ایشان یک غافلگیری ویژه خواهد داشت.

در اینجا کلیپی از بازی های تیم ملی ایران در مراحل مقدماتی جام جهانی پخش شد و سپس کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال به روی سن آمد و گفت: امروز با حضور شما در اینجا انگیزه پسران من در جام جهانی دوچندان خواهد شد. اصولا در مراسم های اینچنینی افراد متفاوتی حضور پیدا می کنند ولی باید از علی دایی که سفیر ایران هستند بخواهم اینحا حضور پیدا کنند. می خواهم به رئیس فدراسیون پیشنهاد بدهم که علی دایی سفیر دائم بین المللی فوتبال ایران باشد.

پس از آن علی دایی به روی سن آمد و گفت: همیشه آرزوی موفقیت تیم ملی کشورمان را دارم. تیم ملی می تواند خوشحالی را به ملت ما هدیه دهد و من خوشحالم که امروز اینجا آمدم که تیم ملی را بدرقه کنیم و ما هم در خانه می نشینیم و دعا می کنیم و امیدواریم که تیم ملی مان نتیجه خوبی دریافت کند.

در بخش دیگر این مراسم، سیدمحمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بیان کرد: جهان جدید جهان رویدادها است و این بهترین فرصت برای معرفی داشته های یک ملت است که جام جهانی فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما می بینیم در این سالها امید ملت ایران انتظار برای پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان است. فوتبال بیان مشترکی میان مردمان شده و این میزان علاقه باعث شده تا همواره مردمان به گرد یکدیگر بیایند و اجتماع دلپذیری را پدید آورند. موسیقی نیز از قرن ها قبل این ویژگی را دارا بود که تمام انسانها حس مشترک آن را در می یابند و لذتش را درک می کنند.

وی افزود: امسال پیوند مبارکی میان دو عنصر محبوب موسیقی و ورزش بوجود آمد و این وحدت را به گونه ای نمایان کرد که امشب شاهد اجرای بخشی از آن هستیم. ارکسترهای دولتی این بار به درستی بدون استفاده از بودجه های دولتی و جذب تولید کنندگان داخلی قرار است در کنار تیم ملی فوتبال کشورمان آثاری را ارائه دهند که امیدوارم مورد توجه قرار گرفته و ادای دینی باشد برای کارهای ارزشمندی که پیش روی ماست.

در اینجا کلیپی از مراسم امضای تفاهم نامه میان بنیاد رودکی و هاکوپیان و رونمایی از لباس اعضای ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک در اجرای سرود تیم ملی پخش شد و سپس شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران به روی سن آمد و گفت: از طرف نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی این موفقیت را به اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان، سرمربی و کادر فنی این تیم تبریک می گویم. این افتخار بزرگی است که امشب در کنار شما عزیزان به اجرای برنامه می پردازیم و مطمئن باشید که اکنون قلب ۸۰ میلیون ایرانی پیش شماست. من دو قطعه بی کلام ساخته ام؛ «زنده باد تیم ملی» و «سرود قهرمانان» که الان اجرا می کنیم.

پس از اجرای این دو قطعه، فریدون شهبازیان و سالارعقیلی به دعوت شهرداد روحانی روی صحنه آمده و قطعه «پیروزی خورشید» با شعری از عبدالحبار کاکایی، موسیقی فریدون شهبازیان را برای مخاطبان اجرا کردند.

شهرداد روحانی بار دیگر روی صحنه حاضر شد و قطعه «11 ستاره» به آهنگسازی بابک زرین اجرا شد و سپس شهرداد روحانی گفت: ما امشب به افتخار حضور آقای کی روش در مراسم رونمایی از سرودهای تیم ملی فوتبال قطعه ای پرتغالی را با تنظیم عرفان وکیلی آماده کردیم که اکنون در حضور شما عزیزان به سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تقدیم می شود.

در ادامه مراسم نیز با دعوت از کارلوس کی روش و اعضای هیات مدیره فدراسیون فوتبال پیراهن شماره ۱۲ تیم ملی که با عنوان یار دوازدهم به مخاطبان معرفی شده به سالار عقیلی، شهرداد روحانی، فریدون شهبازیان و علی اکبر صفی پور اهدا شد.

در اینجا کلیپ سرود تیم ملی با عنوان «11 ستاره» پخش شد و بخش پایانی مراسم، بدرقه تیم ملی فوتبال ایران و رونمایی از سرود تیم ملی در مسابقات جام جهانی با بدرقه بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان با گذر از قرآن کریم همراه بود که در اجرای این بخش تعدادی از خادمان آستان قدس رضوی نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار