مسئول موزه‌های استان اردبیل: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی تنها اثر ثبت جهانی شده استان اردبیل است

اردبیل (پانا) - مسئول موزه‌های استان اردبیل گفت: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی تنها اثر ثبت جهانی استان اردبیل بوده که این مکان تاریخی با فاصله محسوس در صدر بازدید موزه‌های این استان قرار دارد.

کد مطلب: ۸۲۳۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مسئول موزه‌های استان اردبیل: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی تنها اثر ثبت جهانی شده استان اردبیل است

فردین عینی در جلسه بررسی آمار بازدید از موزه‌های استان اردبیل اظهار داشت: مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی تنها اثر ثبت جهانی استان اردبیل بوده که این مکان تاریخی با فاصله محسوس در صدر بازدید موزه‌های این استان واقع شده است.

وی افزود: این اثر تاریخی و فرهنگی همواره مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و بیشترین بازدید مراجعان به موزه‌ها را به خود اختصاص داده و در روز جهانی موزه نیز این مجموعه 6 هزار و 200 نفر بازدید را به خود اختصاص داده است.

مسئول موزه‌های استان بیان کرد: علاوه بر این موزه باستان‌شناسی اردبیل چهار هزار و 900 بازدید، موزه مردم شناسی اردبیل چهار هزار و 500 بازدید و موزه صنایع دستی اردبیل دو هزار و 800 بازدید را به خود اختصاص داده‌اند.

عینی با بیان اینکه در روز جهانی موزه بازدید موزه‌های مشگین‌شهر، نیر و نمین در مجموع 150 نفر بوده است، تصریح کرد: همچنین به مناسبت روز جهانی موزه نمایشگاه عکس‌های تاریخی در محل نگارخانه خطایی دایر بود که با استقبال خوب و مناسب مردمی همراه شد.

وی با تاکید بر اینکه عملیات مرمت و بهسازی بنای موزه‌ها از جمله بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و صنایع دستی در دست انجام است، گفت: با روند رو به اتمام بهسازی بنای موزه خلخال، تا دو ماه آینده شاهد بازگشایی مجدد این موزه خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار