رفع موانع تجارت با روسیه را از گیلان آغاز کنیم

رشت(پانا)-استاندار گیلان خواستار افزایش تراز تجاری با روسیه شد و گفت: رفع موانع تجارت با روسیه را از گیلان آغاز کنیم.

کد مطلب: ۸۲۳۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رفع موانع تجارت با روسیه را از گیلان آغاز کنیم

گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به پانا حاکیست مصطفی سالاری در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان این مطلب افزود: آمادگی دارم چنانچه در جهت تحقق این مهم نیاز به مذاکره با معاون اول رئیس جمهوری، وزیران و دیگر مقامات کشوری باشد، آن را انجام دهم.
وی ادامه داد: در مذاکرات با طرف روسی، آنان خیلی مصمم به افزایش تعاملات تجاری با ایران هستند.
سالاری بر ضرورت بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت توسعه‌ای شهرستان آستارا تأکید و خاطرنشان کرد: مأموریت جذب سرمایه گذار برای الحاق محل بارانداز فعلی راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی آستارا به اتاق بازرگانی واگذار شد.
وی با اشاره به تأکیدات رئیس جمهوری در اتصال و اجرای سریعتر راه آهن قزوین - رشت به انزلی، با بیان اینکه بدون اتصال این خط ریلی به انزلی و بندرکاسپین، کارکرد آن تنها مسافربری خواهد بود، گفت: با اتصال این خط ریلی به انزلی و بندرکاسپین می‌توانیم کاربرد تجاری از این خط ریلی داشته باشیم.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر نبود مشکل اعتباری در احداث خط ریلی رشت - انزلی افزود: برای راه آهن رشت - آستارا نیز با اختصاص 500 میلیون دلار فاینانس، مشکل اعتباری در احداث این خط ریلی وجود ندارد.
سالاری در خاتمه سخنانش خواستار بازنگری در طراحی مسیر ریلی رشت - آستارا شد و گفت: منافع استان اقتضا می کند تا با بازنگری این مسیر ریلی از تبعات منفی آن کاسته و بتوانیم از پیامدهای مثبت آن بیشتر بهره‌ بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار