آذربایجان غربی از نظر وجود شخصیت های برجسته فرهنگی و هنری بسیار غنی است

ارومیه(پانا)- استاندار آذربایجان غربی گفت: با وجود فقر اماکن فرهنگی در استان ، آذربایجان غربی از نظر وجود شخصیت های برجسته فرهنگی و هنری بسیار غنی است.

کد مطلب: ۸۲۳۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان غربی از نظر وجود شخصیت های برجسته فرهنگی و هنری بسیار غنی است

محمد مهدی شهریاری در جلسه با فعالان و اصحاب فرهنگ و هنر استان که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب یافت با بیان اینکه فقر امکانات فرهنگی در استان احساس می شود، گفت: اماکن فرهنگی موجود در استان در شان فرهنگ غنی این منطقه نیست و این در حالی است که استان آذربایجان غربی از نظر نرم افزاری و شخصیت های برجسته فرهنگی و هنری بسیار غنی است .

محمدمهدی شهریاری با اشاره به توجه ویژه دولت به حوزه فرهنگ، افزود: آمار و ارقام ارائه شده توسط معاون وزیر ارشاد نشان دهنده این نگاه ویژه و توجه دوچندان دولت به این بخش مهم و اساسی است.

وی همچنین تکمیل و بهره برداری از تالار بزرگ ارومیه را تا چند ماه آینده را در حل بسیاری از مشکلات اهالی فرهنگ و هنر استان بسیار موثر دانست .

استاندار آذربایجان غربی در ادامه برای برگزاری جشنواره تاتر و نمایش فجر در استان ، تشکیل ارکستر سمفونی استان ، برگزاری نمایشگاه های هنری در خارج از کشور اعلام حمایت کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در یان جلسه گفت: تنها 15 درصد بودجه فرهنگی کشور به این وزارتخانه که متولی اصلی فرهنگ کشور است، اختصاص دارد و 85 درصد از این بودجه در اختیار نهادهای فرهنگی دیگر قرار می گیرد.

علی اصغر کاراندیش مروستی افزود: از حدود 90 هزار میلیارد ریال بودجه فرهنگی کشور در سال، افزون بر 12 هزار میلیارد ریال در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و حدود 78 هزار میلیارد ریال به نهادهای دیگر تعلق می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار