معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان سمنان:

همه دانش آموزان سمنانی، سفیر سلامت می‌شوند

سمنان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان سمنان از برنامه ریزی برای عضویت ۱۰۰ درصدی دانش آموزان در طرح ملی سفیران سلامت خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۲۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
همه دانش آموزان سمنانی، سفیر سلامت می‌شوند

مهدی صفاری در آئین اختتامیه طرح ملی سفیران سلامت استان سمنان در سالن همایش‌های زکریای رازی این استان اظهار داشت: به دنبال تحقق 100 درصدی اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس استان سمنان هستیم؛ چراکه اجرای این طرح به صورت کامل، همه اهداف حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح سفیران سلامت همه ابعاد سلامت دانش‌آموزان و جامعه دانش‌آموزی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: اجرای این طرح، بهداشت جسمی، روحی، حرکتی، اجتماعی و دیگر ابعاد انسان و اجتماع را دربر می‌گیرد و از این رو همه برنامه‌های دیگر آموزش و پرورش در این حوزه‌ها زیرمجموعه طرح سفیران سلامت خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه تحقق سلامت در همه ابعاد وجودی دانش‌آموزان هدف آموزش و پرورش است خاطرنشان کرد: اجرای طرح سفیران سلامت، نه تنها سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان را تا حدود زیادی تأمین می‌کند؛ بلکه سبب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تأمین تحرک، نشاط و شادابی در دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان می‌شود.

صفاری با بیان اینکه انتقال مفاهیم سلامت در همه ابعاد از طریق سفیران دانش آموز سلامت به دیگر دانش‌آموزان مهم‌ترین هدف اجرای این طرح است عنوان کرد: در مرحله بعد به دنبال گسترش دامنه انتقال این مفاهیم به خانواده‌ها هستیم تا موضوع بهداشت در همه ابعاد آن در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به تطابق کامل طرح سفیران سلامت با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اضافه کرد: اجرای این طرح علاوه بر تربیت چند ساحتی دانش آموزان، تحقق مدرسه‌محوری، دانش آموز محوری و مشارکت پذیری برنامه‌های آموزش و پرورش را نیز درپی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار