همایش تجلیل از فعالان حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدارس شهرستان دشتستان برگزار شد

دشتستان ( پانا ) فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش دشتستان گفت: رسالت آموزش و پرورش انسان سازی،تعلیم و تربیت و تزکیه است.

کد مطلب: ۸۲۲۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش تجلیل از فعالان حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدارس شهرستان دشتستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان همایش تجلیل از فعالان حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی دشتستان با حضور فرماندار دشتستان،رئیس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، مدیر آموزش و پرورش دشتستان و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان دشتستان به میزبانی فرمانداری برازجان برگزار شد.

دکتر ارسلان زارع فرماندار شهرستان دشتستان در این آیین گفت: انتظار از فرهنگیان و اصحاب نیک اندیش عرصه آموزش این است تا با استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان بیشترین بهره ها را جهت رسیدن به هدف تکامل و و تعالی در ادامه مسیر زندگی کسب نمایند.هدفی که به غیر از سفارشات قرآن هدف همه آیین ها و ادیان بزرگ الهی است.

وی ادامه داد: از همه تلاشگران حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی که در عرصه اجتماع از اولویت های دولت و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است قداردانی و تشکر دارم قطعاً این تلاش ها نتایج مطلوبی برای فرزندان و دانش آموزان و همه شهروندان شهرستان دشتستان دارد.

دکتر زارع اظهار داشت: امروزه همه کشورهای دنیا در پی ارتقا شاخص های توسعه یافتگی هستند برای دستیابی به این شاخص ها همه اندیشمندان رکن منابع انسانی را محوری ترین رکن توسعه قلمداد نموده و به آن باور دارند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: اگر چه در دوران انقلاب صنعتی باور به منابع زیر زمینی و منابع نفتی ارزش و از عومل موثر در توسعه یافتگی محسوب می شد اما امروزه به واسطه تجربه تاریخی بشر و پیشرفت کشورهای همچون ژاپن به لحاظ شاخص های توسعه یافتگی مثل نرخ امید و بهداشت، باور همه جامعه های پیشرفته و در حال پیشرفت بر این است که رکن منابع انسانی و مولفه های فرد ،جامعه و خانواده به عنوان یک رکن اساسی تبدیل شده است.

ارسلان زارع فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش دشتستان ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش و بسیاری از نهادهای ذیربط قطعاً بیشترین تاثیر در این راستا دارند زیرا از بعد سرمایه های اجتماعی همچون کانون گرم خانواده و صداقت و وفا داری توسعه یافتگی و ارتقا شاخص های آن از آموزش و پرورش و خانواده شروع شده است.

زارع اظهار داشت: اهمیت موضوع در دو سال اخیر به سبب برخی از آمارهای آسیب پذیری های اجتماعی بیشتر شده و از آموزش و پرورش دشتستان انتظار داریم علاوه بر اینکه بر اساس چهارچوب های و سیاست های ابلاغی وزارت مسائل آموزشی را پیگیری می نماید مبحث برنامه های فوق برنامه در حوزه پرورشی و کنترل آسیب های اجتماعی و به خصوص طرح نماد با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی ضمن اشاره به همسو بودن و برنامه ریزی های خوب و دقیق آموزش و پرورش دشتستان در امر آموزش دانش آموزان ،فرهنگیان و خانواده ها در مورد نحوه مقابله با آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: اگر تاکید دولت تدبیر و امید بر آشنایی و رعایت حقوق شهروندی است یقین بدانید که از ارکان اصلی در شاخص های توسعه یافتگی و کاهش آسیب های اجتماعی است.

سید حسن لواسانی فرد مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در ادامه این همایش گفت: دامنه آسیب های اجتماعی بالاست لذا ادعای مبنی بر مصون بودن دانش آموزان از همه این آسیب ها نمی توان نمود.

وی افزود: 31600 دانش آموز در سطح شهرستان دشتستان وجود دارد که تنها 60 مشاور در این میان به امر مشاوه و آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی مشغول هستند.

لواسانی فرد ضمن اشاره به طرح های اجرا شده در مدارس در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان و رفتارهای هنجار شکن اجتماعی اظهار داشت: در راستای اجرا و آموزش حقوق شهروندی و آموزش برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی و آسیب های متنوع با نهادهای ذیربط در سطح شهرستان و حتی استان نشست ها مختلفی برگزار نموده ایم و از کارشناسان خبره بهزیستی،نیروی انتظامی ، بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان و شبکه بهداشت در مدارس استفاده نموده ایم.

حبیب اله بوستانی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان در این آیین ضمن گزارشی از فعالیت های کارشناسان و مشاوران پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: با مشارکت نهادهای برون سازمانی د رسطح 123 مدرسه شهرستان طرح های چهار گانه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا شده است.

بوستانی افزود: طرح هایی همچون کارگاه آموزشی آشنایی دانش آموزان خوابگاهی با آسیب های اجتماعی به صورت پایلوت کشوری،کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه والدین دانش آموزان پیش دبستانی و مقطع ابتدایی ،طرح های مراقبت از خود و جشنواره نوجوان سالم از جمله طرح هایی بوده که جهت پیشگیری از خطرات آسیب های اجتماعی و همچنین آموزش آشنایی با این آسیب ها جهت والدین،دانش آموزان و حتی معلمین برگزار شده است.

در ادامه این آیین تجلیل فرمانده انتظامی دشتستان،فرمانده سپاه جواد الائمه،آقای عادلی آزاد رئیس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و کارشناس سازمان بهزیستی نظرات خود را در مورد روش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی به خصوص در میان دانش آموزان بیان نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار